Martinskému Volkswagenu sa napriek kríze darí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volkswagen
Foto: SITA/AP

MARTIN 1. júna (WEBNOVINY) – Martinský závod Volkswagen Slovakia, produkujúci komponenty pre automobilové prevodovky a podvozky, vyrobil napriek hospodárskej kríze za posledné dva roky rekordných 49,8 milióna súčiastok. „Teraz je situácia taká, že produkcia ide na plné obrátky, to znamená, že kapacita je plne vyťažená. Aj v minulom roku, o ktorom sa hovorí, že bol pre automobilový priemysel najzložitejší, martinský závod vyrobil veľké množstvo komponentov- takmer 25 miliónov. Takže nebol tam žiaden problém, na druhej strane pomohlo mu veľmi šrotovné. Tento rok je situácia porovnateľne pozitívna,“ povedal hovorca spoločnosti Volkswagen Slovakia Vladimír Machalík. K desiatemu výročiu vyrobili v závode 200-miliónty komponent, v roku 2008 dosiahla produkcia 25,1 milióna a v roku 2009 24,7 milióna súčiastok. Závod v súčasnosti pracuje na plné tri zmeny, okrem 800 kmeňových zamestnancov zamestnáva aj niekoľko stoviek agentúrnych pracovníkov, pred desiatimi rokmi začínal so 400 zamestnancami.

„Pred desiatimi rokmi sme hľadali riešenie, že by sme určitú časť našej produkcie, hlavne veľmi zložitú produkciu výroby komponentov vysunuli z Bratislavy niekde na stredné Slovensko. Túto lokalitu sme presadzovali z dôvodu, že Martin bol v minulosti úspešným centrom slovenského strojárenstva a ukázalo sa, že to rozhodnutie bolo správne. Je to konsolidovaný závod, ktorý dnes patrí medzi špičku v celom koncerne,“ povedal bývalý predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia a súčasný prezident Združenia automobilového priemyslu na Slovensku Jozef Uhrík. Nosnými produktmi martinského závodu sú diferenciály, príruby, brzdové bubny, brzdové kotúče, náboje kolies, prírubové hriadele a synchrónne krúžky. Komponenty sa montujú do vozidiel značiek Volkswagen, Audi, Škoda, Seat a Porsche. Viac ako 93 % produkcie smeruje na export, približne dve tretiny idú do závodu koncernu Volkswagen v nemeckom Kasseli. Pre bratislavský závod je určených približne sedem percent martinskej produkcie. Prírubové hriadele, synchrónne krúžky a kryty prevodovky sa montujú v Bratislave do prevodovky typu MQ 250, ktorá sa v šesť stupňovej verzii vyrába exkluzívne v bratislavskom závode pre celý koncern Volkswagen.

„Volkswagen Slovakia má veľké rozvojové programy na najbližšie roky. Celá fabrika sa prebudováva na nové automobily pod značkou Škoda, VW a Seat, ktoré sa budú produkovať v Bratislave. Tým pádom sa vytvára aj veľký predpoklad, že i tento závod bude viacej vyťažený, lebo tá produkcia, čo bude v Bratislave takmer 400 tis. automobilov, bude si žiadať veľa komponentov do montáže prevodoviek. Takže v tejto súvislosti závod má perspektívu a ukazuje sa to aj teraz, že ide na plné tri zmeny, dokonca má tu zamestnaných niekoľko stovák agentúrnych pracovníkov, čiže je to príprava pre ďalší rozvoj,“ dodal k budúcnosti martinského závodu Uhrík.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen