Markíza má nového riaditeľa, Ťapákovú nahradí Rakúšan

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zuzana Ťapáková
Zuzana Ťapáková Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY) – Rakúšan Matthias Settele nahradí Zuzanu Ťapákovú na pozícii generálneho riaditeľa TV Markíza.

Oznámila to v stredu Central European Media Enterprises Ltd (CME) a agentúru SITA o tom informovala vedúca PR TV Markíza Tatiana Tóthová.

Profesionál na kritické časy

Podľa výkonného riaditeľa CME Christopha Mainuscha v osobe Matthiasa Settela získava CME skúseného profesionála, ktorý povedie spoločnosť v kritických časoch na trhu, ktorý považujú za jeden z kľúčových.

Výkonný riaditeľ CME zároveň v tlačovej správe poďakoval Zuzane Ťapákovej za roky strávené v TV Markíza. Informácie o odchode Zuzany Ťapákovej z vedenia TV Markíza sa začali šíriť po tom, ako 21. augusta mediálna spoločnosť CME oznámila, že jej šéf Adrian Sarbu odstúpil z funkcie s okamžitou účinnosťou. Markíza ich však odmietala potvrdiť, kým sa k nim oficiálne nevyjadrí CME.

CME tento mesiac informovala, že našla náhradu za bývalého šéfa Adriana Sarbua, ktorý opustil pozíciu prezidenta spoločnosti v auguste. Skupinu s účinnosťou od 16. septembra vedú dvaja najvyšší manažéri Christoph Mainusch a Michael Del Nin. Prvý z nich naposledy pôsobil ako konzultant spoločnosti Turner Broadcasting International. Michael Del Nin sa pohybuje štyri roky v najužšom vedením spoločnosti Time Warner, kde vykonával funkciu viceprezidenta pre zahraničnú a korporátnu stratégiu.

“Teším sa na riadenie tímu na Slovensku a som rád, že budem súčasťou úspechu Markízy a prispejem k rozvoju staníc a značiek naprieč všetkými médiami,” cituje ďalej tlačová správa reakciu Settela.

Pracoval pre ORF aj RTL

Matthias Settele pred nástupom do CME zastával pozíciu generálneho manažéra v spoločnosti Turner Nordic a Baltic a pôsobil ako senior konzultant pre rakúsku verejnoprávnu televíziu ORF.

Taktiež bol televíznym a produkčným konzultantom pre viaceré medzinárodné televízne skupiny vrátane RTL Group, MTG/Viasat group a Turner Broadcasting International, ako aj televízne stanice, produkčné spoločnosti a univerzity v rámci Európy.

Pred začiatkom dráhy konzultanta pracoval ako Senior Vice Prezident pre obchodné záležitosti pre spoločnosť RTL v Nemecku.

Chybné kroky podľa analytika

Settele
Foto: oe24.at

CME zápasí s problémom oslabujúceho trhu televíznej reklamy. Spoločnosť, ktorá prevádzkuje televízne stanice v strednej a východnej Európe, zvýšila ceny, aby jej to pomohlo znovu získať dobrú pozíciu na zmenšujúcom sa reklamnom trhu. Tento krok viedol k tomu, že mnohí zadávatelia reklamy odišli z televíznych staníc CME, čo poškodilo jej ziskovosť v druhom štvrťroku.

Analytik banky Česká Spořitelna Václav Kmínek uviedol, že niektoré kroky, ktoré CME v poslednom období urobila, neboli veľmi vhodné vzhľadom na dlhodobo slabý trh. CME však konštatovala, že si za svojimi nedávnymi krokmi stojí. „Predstavenstvo rozhodne podporuje stratégie, ktoré CME prijala v roku 2013 vrátane dôležitých iniciatív, ako je zvýšenie cien televíznej reklamy,“ uviedla firma v auguste vo vyhlásení. Pri zverejnení výsledkov za druhý kvartál CME uviedla, že zadávatelia reklamy sa začali vracať.

Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Zuzana Ťapáková
Firmy a inštitúcie TV Markíza