Hodiny čakania
Braňo má 26 rokov a cestuje zo Spišskej Novej Vsi do Bratislavy. Zo železničnej stanice v Spišskej Novej Vsi vyrazil rýchlikom o 17:04. Do hlavného mesta mal doraziť o 22:03. Je po polnoci a jeho vlak ešte stále stojí v stanici Trenčianska Teplá. „Budeme mať problém dostať sa nejakým autobusom na byt, MHD už nejazdí, len nočáky. Tie ale budú plné, tak ako aj taxíky, keď toľko ľudí dorazí naraz na Hlavnú stanicu,“ povedal Braňo.
Lenka má 21 rokov a navštevuje Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Tak ako stovky ďalších cestujúcich čaká v rýchliku, ktorý o 14:20 vyrazil zo stanice Humenné, kým sprejazdnia železničnú dopravu na trase do Bratislavy. „Ráno musím ísť do školy a neviem, či vôbec stihnem dnes dôjsť na intrák. Vonku ešte aj prší a mestská hromadná doprava už nepremáva,“ povedala Lenka.
Dopravu v úseku Trenčianske Bohuslavice – Nové Mesto nad Váhom paralyzovalo v nedeľu podvečer spadnuté trakčné vedenie, ktoré strhol žeriav.
V čase, keď sa rýchlik blížil k Trenčianskym Bohuslaviciam bolo na železničnom priecestí nákladné auto. Vodič žeriavu chcel rýchliku okamžite uvoľniť priestor, hydraulické rameno sa však podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej zamotalo do trakčného vedenia, vyvrátilo stožiar a poškodilo rahno priecestné zabezpečovacie zariadenie.
Nehoda sa zaobišla bez zranení cestujúcich, vodič auta bol z udalosti v šoku.
Vlaky už premávajú
Železničná doprava v úseku Trenčianske Bohuslavice – Nové Mesto nad Váhom je už po nehode so žeriavom zabezpečená plynule. Ako uviedla dnes pre agentúru SITA hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková, po druhej traťovej koľaji sa jazdí obojsmerne, bez obmedzení. Pracovníci ŽSR budú v priebehu dňa naďalej opravovať prvú traťovú koľaj. „V úseku, kde budú práce prebiehať, bude dočasne znížená rýchlosť vlakov, na dopravu to však bude mať zanedbateľný vplyv,“ uviedla Pavlíková.
Železničiari odstraňovali poruchu do ranných hodín
Pracovníci železníc prišli okamžite na miesto, práce na odstránení poruchy pokračovali až do skorých ranných hodín. Prvú traťovú koľaj sa podarilo sprejazdniť o 23:35, ale prevádzka je na nej možná len s použitím nezávislej trakcie (dieselové rušne). Druhá traťová koľaj bola daná do prevádzky 2:42. Tu vlaky môžu premávať elektrickou trakciou.
Pre cestujúcich železnice zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu, kapacita autobusov však dokázala previesť iba malú časť cestujúcich, ktorí uviazli na stanici.