Ľudia najradšej čítajú Nový Čas a pozerajú Markízu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nový čas
Foto: Ilustračné foto SITA/Peter Hudec

Najvyššiu sledovanosť si udržala TV Markíza

Televízia Markíza dosiahla za druhý a tretí kvartál tohto roku sledovanosť 59 percent, čo je najviac spomedzi slovenských televíznych staníc.

Na druhom mieste skončila TV JOJ so sledovanosťou na úrovni 35 percent. Za ňou sa umiestnila Jednotka s 18 percentami.

Nasleduje TA3 a TV Doma s piatimi percentami, RTL Klub so štyrmi percentami a Plus s troma percentami. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV 2 rovnako s troma percentami, Prima TV a NOVA s dvoma percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 89 percent, televíziu v druhom a treťom kvartáli celkovo sledovali viac ako štyri milióny divákov.

V druhom a treťom kvartáli mala naďalej najväčší podiel na trhu (share) TV Markíza, ktorá dosiahla 46 percent. TV JOJ mala 23 percent a za ňou sa s 11-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma s troma percentami, TA3 s dvomi percentami, rovnako tak stanica Plus s dvomi percentami a sedmičku slovenských staníc uzatvára Dvojka s jednopercentným podielom na trhu.

Podiel ostatných televízií predstavoval celkom 13 percent, z toho najvyššie hodnoty dosiahli nasledujúce tri stanice: RTL Klub (tri percentá), TV2 (dve percentá) a Prima TV ( jedno percento).
Mikrofóny

Najpočúvanejšie je Rádio Expres

V druhom a treťom kvartáli tohto roka bolo najpočúvanejšie Rádio Expres. V stredu počúvalo rádio 73 percent opýtaných. Z nich najviac, 19 percent počúvalo Rádio Expres. V stredajšej počúvanosti nasleduje na druhom mieste Rádio Slovensko so 16 % a za ním Fun rádio s 13 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Regina so 7 %.

Na šiestom mieste je Rádio Europa 2 rovnako so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva s 5 %. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla 8 % počúvanosť.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ je 92-percentná. Poradie otvára Rádio Expres s 32 %, ďalej Rádio Slovensko s 29 %, nasleduje Fun rádio s 24 %. S 18 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 so 14 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 13 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva s 10 %. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla počúvanosť 18 %.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, v druhom a treťom kvartáli 2011 dosiahlo z rozhlasových staníc najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 23-percetným podielom na trhu, Rádio Slovensko má 18 % a so 14 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9 % a na piatom Rádio Europa 2 s 8-percentným podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina rovnako s 8 % a siedme Rádio Viva so 6 %. Rozhlasová sieť Radionet total dosiahla 10 % podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 5 % z trhu.
Bábätko
Foto: Ilustračné foto SITA, AP

BRATISLAVA 4. novembra (WEBNOVINY) – Najväčšiu priazeň čitateľov celoštátnych denníkov mal v druhom a treťom štvrťroku denník Nový čas. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý od 28. marca do 11. septembra realizovala na vzorke 4160 respondentov vo veku vo veku 14 od 79 rokov.

Nový Čas si v prieskume udržal prvú pozíciu s 21 percentami populácie, ktoré predstavujú takmer jeden milión čitateľov.

Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so siedmimi percentami. Čítanosť denníka Sme je rovnako na úrovni sedem percent.

Nasleduje denník Pravda so šiestimi percentami, Šport a Korzár so štyrmi percentami a Hospodárske noviny s čítanosťou tri percentá.

Ďalej nasledujú Új Szó s dvoma percentami a Avízo s jedným percentom.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s prvým a druhým kvartálom tohto roku, teda s obdobím od 3. januára do 19. júna, klesla o jedno percento a dostala sa na úroveň 39 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ ide o premennú „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 81 percent populácie.

Čítanosť denníkov vzrástla

Podiel čítanosti týždenníkov predstavuje 44 percent populácie, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov.

Celková čítanosť týždenníkov vzrástla o dve percentá oproti prvému a druhému kvartálu. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 12 percent.

Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou desať percent a prvú trojicu uzatvára Nový čas pre ženy so siedmimi percentami.

Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste rovnako so siedmimi percentami, na piatom Eurotelevízia so šiestimi percentami a na šiestom Slovenka so štyrmi percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny rovnako so štyrmi percentami.

Najčítanejší dvojtýždenník je Tele Plus

Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 13 percent populácie vo veku 14 do 79 rokov. Je to pokles o jedno percento v porovnaní s prvým a druhým kvartálom.

Najčítanejším titulom je Tele Plus s tromi percentami populácie. Dvojtýždenník TV max dosiahol rovnako tri percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Bratislavský kuriér s dvoma percentami. Jedno percento dosiahli aj dvojtýždenníky Stop, TV Svet, Žena a život a Relax.

Záujem o mesačníky sa zvýšil

Nárast v porovnaní s prvými dvoma štvrťrokmi zaznamenali len mesačníky. Ich celková čítanosť je 50 percent, čo je nárast o tri percentá. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s deviatimi percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva rovnako s deviatimi percentami a za ním EMMA s ôsmimi percentami. Mesačník Záhradkár dosiahol sedem percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Pekné bývanie s piatimi percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto magazín so štyrmi percentami a na siedmom Auto motor šport rovnako so štyrmi percentami.

Agentúru SITA o výsledkoch prieskumu Median SK, MML – TGI, 2.+3./2011 informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať