Aj ja som Lidl, tak znie hlavné heslo novo definovanej zamestnávateľskej značky obchodného reťazca. Základným predpokladom úspechu každej firmy sú kvalitní a motivovaní zamestnanci. Lidl sa preto rozhodol definovať vlastný imidž zamestnávateľa práve prostredníctvom svojich ľudí. Výsledkom je zamestnávateľská značka zložená z hodnôt vlastných viac ako 3800 členom rodiny Lidl.
Aký je Lidl očami svojich zamestnancov? Je to „Dynamický tím, ktorý dáva tímovým hráčom stabilitu a zároveň priestor na osobný rozvoj. Platí tu férová hra a dosiahnuté výsledky.“ Nejde pritom iba o slová, ale skutočnú definíciu Lidla ako zamestnávateľa z pohľadu jeho vlastných ľudí. Tvárami komunikácie zamestnávateľskej značky sa stali zamestnanci, ktorí pomáhali definovať jej imidž a hodnoty.
Vzťah Lidla ku svojim zamestnancom je pevný a úprimný. Starostlivosť o svojich ľudí predstavuje pre obchodný reťazec jeden z najvýznamnejších záväzkov. Opätovne sa preto rozhodol pre mimoriadne zvýšenie miezd v tých oblastiach, kde sa rast firmy za ostatné obdobie prejavil najvýraznejšie. Zamestnanci predajní a skladov v rámci logistických centier sa od októbra tešia z plošného zvýšenia miezd v priemere o dvadsať percent. Toto mimoriadne opatrenie sa týka viac ako 90 % všetkých zamestnancov Lidla na Slovensku. Lidl patril už pred týmto zvýšením medzi najlepšie platiace firmy v odvetví. Podľa portálu platy.sk predstavuje priemerná mzda v maloobchode na pozícii predavač/ka – pokladník/čka 526 €, priemerná mzda v Lidli na tejto pozícii je odteraz o takmer 40 % vyššia.
„Lidl je dynamická a neustále rastúca spoločnosť. Dlhodobo sa nám darí vytvárať nové pracovné miesta, a to aj bez ohľadu na expanziu. Len v tomto roku to je približne 250 nových pozícii na všetkých úrovniach našej spoločnosti a vo všetkých regiónoch na Slovensku. Pracovné ponuky máme pripravené pre všetky kategórie uchádzačov, vrátane čerstvých absolventov,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika, a dodal: „Vďaka úspechu, ktorý na Slovensku dosahujeme, môžeme pristúpiť k ďalšiemu zvýšeniu miezd.“
O dôvod viac rozhodnúť sa pre Lidl ako svojho budúceho zamestnávateľa majú aj uchádzači o prácu, nástupné mzdy pre spomenuté pozície sa totiž zvýšia až o 23 %. Motivujúcim faktorom je zmluvne garantovaný a vopred známy nárast mzdy každých 12 mesiacov počas prvých štyroch rokov. Lidl tiež významne podporuje rozvoj svojich zamestnancov a voľné pracovné pozície prioritne obsadzuje z vlastných radov. Výsledkom je vnímanie Lidla verejnosťou ako jedného z najatraktívnejších zamestnávateľov. Hlasujúci v ankete „Zamestnávateľ roka“ rozhodli, že Lidl obsadil v odvetví obchod v širokej konkurencii druhú priečku. Ide o najvyššie umiestnenie potravinového reťazca v histórii tejto ankety.
Lidl ako zamestnávateľ
Spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. patrí medzi stabilných zamestnávateľov. Vo svojich 124 predajniach, dvoch logistických centrách a centrále zamestnáva viac ako 3800 ľudí. Reťazcu sa dlhodobo darí vytvárať nové pracovné miesta, pričom väčšina z nich vzniká nezávisle od expanzie. rámci stratégie podpory vzdelávacieho procesu kandidátov má Lidl pre vysokoškolských študentov a čerstvých absolventov pripravené programy „Studentship“ a „Lidlship“. Ich cieľom je zapojiť študentov a absolventov vysokých škôl do fungovania medzinárodnej spoločnosti.
Obchodný reťazec tiež aktívne spolupracuje s najväčšou medzinárodnou študentmi riadenou organizáciou na svete – AIESEC. Lidl dokonca získal ocenenie „Najlepší partner roka 2015 AIESEC Bratislava“.
Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na sociálnych sieťach.
Facebook: https://www.facebook.com/lidlslovensko
Instagram: https://instagram.com/lidlsk/
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC5oGq-pQRauK3TFdDa0ZPAQ?ucbcb=1
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/lidl-slovenská-republika-v-o-s-