Letieť z Bratislavy do Košíc sa oplatí viac, ako ísť autom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger

BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) –

Spoločnosť Letisko Košice – Airport Košice, a.s. vznikla v máji 2004, eviduje základné imanie 50,43 miliónov eur. Väčšinovým, 66-percentným vlastníkom košického letiska sa v októbri 2006 oficiálne stalo konzorcium TwoOne spájajúce letisko Flughafen Wien, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta.

Spoločnosť Flughafen Wien zvýšila v júni 2008 svoj podiel v spoločnosti KSC Holding, a.s., ktorá kontroluje 66 percent akcií letiskovej spoločnosti, zo 47,71 percenta na 80,95 percenta.

Slovenská investičná skupina Penta Investments predala viedenskému letisku svoj 33,24-percentný podiel v majoritnom vlastníkovi košického letiska.

Zvyšných 19,05 percenta v KSC Holding patrí naďalej Raiffeisen ZentralBank Gruppe. Štát vlastní v košickom letisku prostredníctvom ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 34 percent akcií.

Fungovanie jedinej domácej pravidelnej leteckej linky medzi Bratislavou a Košicami by malo byť podľa košického letiska a leteckého prepravcu Danube Wings verejným záujmom oboch regiónov na západe a východe Slovenska.

„Priame letecké spojenie s hlavným mestom má enormný význam a perspektívu rovnako pre región východného Slovenska, ale aj Bratislavy,“ zdôvodnil pre agentúru SITA potrebu zachovania tohto leteckého spojenia zástupca výkonného riaditeľa pre financie a člen predstavenstva Letiska Košice – Airport Košice, a.s. Tomáš Jančuš.

Domáce aerolínie Danube Wings prevádzkujú pravidelnú linku na trase Bratislava – Košice a späť vyše tri roky.

Prepravcovia lietajú dva razy denne

Cestujúcich na tejto trase prepravujú v pondelok až piatok dva razy denne ráno a večer, pričom let jedným smerom trvá okolo hodiny.

„Stále je to však z nášho pohľadu, ako aj z pohľadu leteckého prepravcu nedostačujúce a význam tohto spojenia je nedocenený,“ dodal Jančuš.

Na základe vyjadrení aerolínií je podľa neho potrebné linku spájajúcu metropolu východného Slovenska a hlavné mesto štátu sústavne dotovať, čo prepravca robí z vlastných zdrojov.

Na pokračovaní prevádzkovania a zlepšení finančných výsledkov linky Bratislava – Košice, jej načasovania, propagácie, ako aj analyzovania jej pokračovania, prípadne rozšírenia intenzívne spoločne pracujú zástupcovia Letiska Košice a Danube Wings.

Let je lacnejší ako auto

Cenová politika leteckého prepravcu na spomínanej linke je podľa predstaviteľa košického letiska nastavená aj pre širokú verejnosť, nielen pre podnikateľov a obchodníkov.

„Je jednoznačne preukázaný fakt, že je cenovo, ale aj časovo výhodnejšie zrealizovať služobnú cestu do Bratislavy a Košíc letecky ako autom, ak posúdite celkové náklady na služobnú cestu, čiže časovú náročnosť, ubytovanie, cestovné náhrady, náklady na prevádzku automobilu a spotrebované palivo,“ uviedol Jančuš.

Košické letisko má v súčasnosti pravidelné letecké spojenie s Bratislavou, Prahou a Viedňou a od júna do septembra aj s Rijekou. Lety z Košíc do Bratislavy a Rijeky zabezpečujú aerolínie Danube Wings, linku do Prahy prevádzkujú České aerolínie a do Viedne Austrian Airlines.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Danube WingsLetisko KošiceLetisko M. R. Štefánika