BRATISLAVA 18. augusta (WEBNOVINY) – Redukcia bratislavskej mestskej hromadnej dopravy v rozsahu, aký navrhuje Dopravný podnik Bratislava, a.s., bude podľa občianskej iniciatívy Lepšia doprava katastrofou. Pre agentúru SITA to uviedol Martin Fundárek z tejto občianskej iniciatívy. Ako ďalej uviedol, zníženie výkonov predstavuje 4,5 milióna vozokilometrov ročne, čo je najväčšia redukcia v povojnovej histórii mestskej hromadnej dopravy.
Dopravný podnik navrhuje zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek – 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Pre primátora Milana Ftáčnika je návrh, ktorý predložil Dopravný podnik, neprijateľný. Svoje pripomienky a návrhy k zmenám v mestskej hromadnej doprave môžu posielať aj Bratislavčania do 22. augusta na e-mailovú adresu mhd@bratislava.sk alebo poštou na adresu hlavného mesta s označením MHD.
Lepšia doprava upozorňuje, že materiál, ktorý bol predložený na verejnú diskusiu, je veľmi stručný a neobsahuje podrobnosti, ktoré by ukázali plný význam navrhovaných opatrení. Napríklad za tvrdením, že redukcia sa nedotýka počas pracovných dní základných električkových liniek, sa podľa iniciatívy skrýva ponechanie súčasného, prázdninového režimu aj počas školského roka. To predstavuje pokles kapacity na jednotlivých radiálach od 20 do 43 percent oproti obdobiu pred prázdninami.
„V električkách vznikne taká tlačenica, že si neviem predstaviť, že by nimi ešte cestoval niekto, kto bude môcť presadnúť do auta,“ uviedol Fundárek z iniciatívy. Takýchto opatrení obsahuje návrh podľa iniciatívy viac. „Spomeňme navrhované predĺženie intervalov na linkách 21 a 68, ktoré patria k najvyťaženejším. Viaceré linky sú navrhnuté na zrušenie alebo zmenu na špičkové linky. Napríklad sídlisko Východné tak cez víkend príde o dve z troch liniek,“ uviedol Fundárek.
Podľa Lepšej dopravy bude dôsledkom týchto opatrení výrazný odliv cestujúcich z mestskej hromadnej dopravy, väčšie zápchy a problémy s parkovaním. Mestská hromadná doprava tým podľa iniciatívy stratí charakter verejnej dopravnej služby a posunie sa do pozície sociálnej služby. „Mesto musí hľadať prostriedky na dofinancovanie mestskej hromadnej dopravy. Pri pokračujúcom rozvoji mesta a vzniku nových štvrtí či nákupných centier bude treba prepravné výkony zvyšovať a nie znižovať,“ uviedol Fundárek.