BRATISLAVA 2. apríla (WBN/PR) – Divízia Pracie a čistiace prostriedky v rámci spoločnosti Henkel založila program s názvom „Ambasádori udržateľnosti“, aby zvýšila povedomie zamestnancov spoločnosti o udržateľnosti a zároveň posilnila ich celkovú angažovanosť v tejto problematike. V rámci virtuálnych seminárov získajú zamestnanci prehľad o globálnych výzvach týkajúcich sa udržateľného rozvoja a dozvedia sa viac aj o samotnej stratégii spoločnosti Henkel zameranej na udržateľnosť. Od spustenia programu v júli 2012 úspešne absolvovalo toto školenie už okolo 500 zamestnancov, pričom do konca roka 2013 by mal ich počet vzrásť až na 1000.
Cieľom programu „Ambasádori udržateľnosti“ nie je len pomôcť zamestnancom získať detailnejšie vedomosti o téme udržateľnosti, ale zároveň im aj umožniť, aby sprostredkovali tieto poznatky svojim spolupracovníkom, dodávateľom, zákazníkom a spotrebiteľom – a teraz navyše aj školákom. V rámci pilotnej série vyučovacích hodín na školách v Nemecku, Českej republike a Spojených arabských emirátoch si svoje vedomosti prehĺbilo už 400 detí, ktoré sa v rámci programu naučili, ako môžu každý deň prispieť k spoločnej myšlienke trvalo udržateľného sveta. Na základe skúseností získaných počas týchto vyučovacích hodín spustila spoločnosť Henkel svoj program udržateľnosti v globálnom meradle. Od začiatku roka preto 2013 Ambasádori udržateľnosti navštevujú základné školy po celom svete, aby pomohli deťom rozvíjať nápady týkajúce sa konkrétnych krokov k naplneniu udržateľnosti v ich každodennom živote.
„Pre Henkel sú ľudia tým najdôležitejším faktorom úspechu vo vzťahu k implementácii myšlienky udržateľnosti. Program ambasádorov, ktorý spustila divízia Pracie a čistiace prostriedky, v skutočnosti umožňuje zamestnancom vyskúšať si udržateľnosť na vlastnej koži, pochopiť ju o čosi viac, ale hlavne ju zapracovať do svojich každodenných aktivít,“ hovorí Bruno Piacenza, výkonný viceprezident divízie Pracie a čistiace prostriedky spoločnosti Henkel. „Tieto zdieľané skúsenosti sú základom rozvoja nášho obchodu smerom k zodpovednejším a úspešnejším praktikám v budúcnosti.“
Cieľom týchto vyučovacích hodín je vysvetliť deťom, čo vlastne udržateľnosť znamená a čím môže prispieť k tejto myšlienke každý z nás. Vďaka interaktívnemu, špeciálne štruktúrovanému a zábavnému programu sa žiaci napríklad naučia, ako môžu šetriť vodu a energiu v kúpeľni alebo pri praní. Až 70 percent environmentálneho dopadu pracích a čistiacich prostriedkov totiž vznikne práve vo chvíli, keď sa používajú, teda napríklad vo fáze, keď práčka zohrieva vodu na pranie. Preto je dôležité začať pestovať vzťah k myšlienke udržateľnosti u budúcich spotrebiteľov už v ranom veku. Diskusie so študentmi navyše prinesú cenné poznatky aj pre samotných zamestnancov, ktorí vďaka týmto stretnutiam objavia nové spôsoby, ako prispôsobiť svoje správanie spotrebiteľom.
Detailnejšie informácie o stratégii udržateľnosti spoločnosti Henkel nájdete na webovej stránke: www.henkel.com/sustainability.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov. V roku 2012 dosiahol tržby vo výške 16,510 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,335 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1 000 pracovníkov.