BRATISLAVA 21. októbra (WebNoviny.sk) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nemohol vydať rozhodnutie o prevádzke električkovej trate Jesenského – Mostová v Bratislave, pretože podľa stavebného úradu nespĺňala dostatočnú záruku bezpečnosti cestujúcich a ostatných účastníkov prevádzky trate. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman. Na električkovej trati cez Jesenského a Mostovú ulicu v Bratislave, kadiaľ mali od utorka opäť jazdiť električky, platia naďalej obchádzkové trasy. Mesto nemá od vedenia kraja podpísané právoplatné rozhodnutie o prevádzke trate.
Ako ďalej hovorkyňa uviedla, kraj je pripravený podpísať právoplatné rozhodnutie o prevádzke električkovej trate cez Jesenského a Mostovú ulicu v Bratislave kedykoľvek. Zrekonštruovaná električková trať však musí spĺňať všetky zákonné náležitosti spojené s bezpečnosťou prevádzky a cestujúcich, aby jej užívanie nemohlo ohrozovať životy a zdravie osôb. „Bratislavský samosprávny kraj nemôže vydať akékoľvek povolenie bez toho, aby sme mali právoplatné potvrdenia od všetkých zúčastnených strán. Kraj nepozná stanovisko Dopravnej polície, nemá záznam o úradnej skúške trate od Dopravného úradu a ani opatrenia, akým spôsobom zaistia bezpečnosť cestujúcich a ostatných účastníkov premávky, keďže je to skúšobná prevádzka,“ pokračuje Lucia Forman a pripomína, že hneď po získaní týchto záruk vydá stavebný úrad povolenie na skúšobnú prevádzku. Obchádzkové trasy, ktoré naďalej platia, sa týkajú električky č. 2 a 4, ktoré premávajú po okružnej trase. Linka č. 6 zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka – Karlova Ves – Most SNP.
Po ukončení prác na električkovej trati Mostová-Jesenského a úspešných technicko-bezpečnostných skúškach požiadal bratislavský magistrát a Dopravný podnik Bratislava (DPB) Bratislavský samosprávny kraj (BSK) o vydanie rozhodnutia o jej sprevádzkovaní. Technicko-bezpečnostná skúška sa uskutočnila vo štvrtok 15. októbra, trvala približne dve hodiny.
Modernizácia električkového triangla Jesenského – Štúrova je súčasťou projektu prestavby Starého mosta a budovania prvej časti električkovej trate do Petržalky. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.