BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) – Problémy v komunikácii medzi pacientmi a zdravotníkmi pomáhajú od začiatku marca toho roka riešiť v nemocniciach mediátori. Fungujú v 19 zdravotníckych zariadeniach v pôsobnosti ministerstva zdravotníctva (MZ).
„Mediátori sú k dispozícii pacientom pre riešenie ich aktuálnych problémov. Význam tohto riešenia potvrdzujú aj niekoľkoročné štatistiky úradu pre dohľad, podľa ktorých viac ako 70 percent podnetov nie je v súvislosti s poskytnutou starostlivosťou, ale práve pre zlú komunikáciu,“ uviedol hovorca MZ Peter Bubla. Tvrdí však, že nejde a ani nemôže ísť o suplovanie kompetencií Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Mediátori majú byť nápomocní nielen pacientom, ale rovnako tak majú riešiť aj prípadné problémy v komunikácií medzi zamestnancami navzájom. Vyberaní boli podľa informácií z ministerstva prevažne z radov zamestnancov nemocníc, predovšetkým psychológov. „Cieľom tejto aktivity nie je len pro-forma vytvoriť nejaký kontaktný bod, ale začať poskytovať komplexné služby s pridanou hodnotou pre pacienta, ministerstvo pracuje na vytvorení štandardizovaného opisu úloh a zodpovedností tejto pozície,“ konštatuje Bubla.
Mediátori sú jedným z avizovaných opatrení šéfa rezortu zdravotníctva Viliama Čisláka (nominant Smer-SD). Predstavil ho v decembri minulého roka v rámci ozdravného plánu nemocníc, v ktorom, ako tvrdil, bude mať významné postavenie pacient. Minister vtedy prisľúbil, že nemocnice budú pracovať tak, aby pacienti pocítili zlepšenie a ich každodenné skúsenosti so zdravotníckym zariadením dosahovali vyššiu úroveň.