Agentúra SARIO v stredu 27. januára 2021 v rámci svojej platformy inovačných služieb poskytla prostredníctvom webinára Technologické inovácie nielen pre e-commerce priestor na prezentáciu úspešných slovenských projektov a riešení, prostredníctvom ktorých je možné cielene zefektívňovať interakciu medzi poskytovateľmi služieb a ich potenciálnymi či existujúcimi klientmi. Moderátorom online diskusie bol Marek Kopanický, tímlíder pre inovačné služby a konzultant odboru investičných projektov SARIO.
Webinár predstavil novovzniknutý slovenský výskumný inštitút, dve slovenské spoločnosti, ktoré sa svojimi projektmi presadili už i v zahraničí a taktiež jednu globálnu, pôvodom americkú, spoločnosť, ktorá má svoju významnú pobočku i na Slovensku. Všetky pritom spájajú digitálne a softvérové inovácie a zavádzanie aplikovaného výskumu nielen do segmentu e-commerce, ale aj do mnohých ďalších činností firiem či iných subjektov.
Pandémia COVID-19 sa stala výrazným katalyzátorom presunu zákazníkov do online prostredia a čoraz viac spoločností z rôznych oblastí podnikania prináša do svojej komunikácie s používateľmi konverzačné technológie na báze umelej inteligencie napr. rôzne verzie (chat)botov, pokročilé vyhľadávacie mechanizmy a iné inovácie, ktorých úlohou je zlepšiť a zjednodušiť celkový zážitok a dojem klienta (UX/UI dizajn).
Kempelenov inštitút inteligentných technológií (KInIT) je prvým nezávislým inštitútom svojho druhu na Slovensku, ktorý sa zaoberá výskumom inteligentných technológií – umelej inteligencie a viacerých oblastí informatiky a IT so zameraním na prepájanie akademického sektora a výskumu s biznisom. Víziou inštitútu je podľa slov Michala Kompana, vedúceho výskumu „koncentrácia talentov pre rozvoj inovácií v priemysle a zvyšovanie ich dostupnosti na Slovensku, či už ponukou možností mladým ľudom zostať alebo sa vrátiť späť na Slovensko a budovať excelentný výskum v oblasti inteligentných technológií.“ Dizajnérske štúdio Lighting Beetle Studio kombinuje dizajn zameraný na človeka, technológie a biznis a vytvára produkty a služby odolávajúce výzvam budúcnosti. Toto sa tejto slovenskej spoločnosti nepochybne úspešne darí, keďže má za sebou už viac než 400 projektov v 15 krajinách sveta. Kreatívny vedúci Pavol Pružinec povedal, že „spoločnosti sa v čase korony venujú skôr core business veciam a do inovácií investujú menej. Čo je možno paradoxné, pretože práve teraz je skvelý priestor na inovácie, keďže veci sa veľmi rýchlo menia, je potrebné vhodne identifikovať potreby používateľa a vedieť na ne pružne zareagovať.” Touch4IT, dnes už globálne úspešnú slovenskú spoločnosť, Impact Star roku 2020 prestížneho rebríčka Deloitte Technology Fast 50 v strednej Európe, predstavil Michal Korman, jej spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ ako „spoločnosť s jedinečným tímom developerov a dizajnérov, ktorí svojimi riešeniami v súčasnosti už prerástli hranice Slovenska”. Spoločnosť Touch4IT vytvára inovatívne digitálne riešenia na mieru, ktoré prinášajú unikátne digitálne zážitky dnes už pri viac ako 250 projektoch v 16 krajinách sveta a dokonca sa môžu pochváliť aj svojimi riešeniami pre Európsku vesmírnu agentúru (ESA).
Najväčšiu súkromne vlastnenú spoločnosť na svete venujúcu sa konverzačnej umelej inteligencii, IPsoft a jej hlavný projekt Amelia, predstavil Milan Oselský, riaditeľ jej slovenskej pobočky IPsoft Slovakia. Amelia je dnes už svetovo úspešným projektom digitálnej kolegyne, ktorá je schopná riešiť problémy klientov v najrôznejších segmentoch. Z cloudu si dokážete takpovediac stiahnuť svojho nového (virtuálneho) zamestnanca napríklad v bankovníctve, ktorý je následne schopný vyriešiť problém systémom end-to-end, od začiatku až do zdarného konca. Amelia je dokonca schopná naučiť sa, ako reagovať na nový problém a vyriešiť ho vytvorením úplne nového procesu.
Inovačné služby SARIO prepájajú potreby klientov agentúry, investorov a globálne spoločnosti doma i v zahraničí so slovenskými technologickými spoločnosťami, ktoré sú schopné inovovať nielen ich výrobné procesy.
Od vzniku platformy inovačných služieb v septembri 2017 agentúra SARIO zorganizovala celkovo 24 inovačných podujatí. Tieto vytvorili príležitosti pre prezentáciu až 83 rôznych slovenských firiem, ktoréprezentovali svoje inovatívne produkty, služby a riešenia dovedna 157-krát (viaceré i opakovane). Za úspech možno určite považovať skutočnosť, že v priemere každá desiata prezentácia slovenskej firmy viedla k získaniu pilotného inovačného projektu – zákazky, ktorých aktuálne agentúra eviduje 15. Okrem fyzických podujatí sa inovačné služby SARIO úspešne presunuli pod vplyvom pandémie začiatkom minulého roka aj do online priestoru a doposiaľ agentúra zorganizovala šesť webinárov s viac ako tridsiatimi vystupujúcimi a takmer 400 registrovanými účastníkmi. Dva webináre v minulom roku agentúra spoluorganizovala so zahraničnými partnermi z Fínska a španielskeho regiónu Baskicko a prezentovala tak slovenské inovatívne firmy aj pred zahraničnými entitami.
Informačný servis