PREŠOV 6. septembra (WebNoviny.sk) – Kresťanskodemokratické hnutie zváži všetky možnosti, ako vyzvať občanov Slovenska na bojkot návštev v predajni spoločnosti Lidl na Slovensku, ak sa tá slovenským občanom náležite neospravedlní za hrubú manipuláciu, ktorej sa dopustila tým, že na svojich obaloch gréckych potravín vymazala kríže z pravoslávnych kostolov.
Ako na stredajšom brífingu v Prešove povedal podpredseda hnutia Pavol Zajac, napriek výzve, ktorú Lidlu adresoval v nedeľu, tak spoločnosť doteraz neurobila. „Netuším, čo viedlo spoločnosť Lidl, aby pri predaji svojich produktov na Slovensku odstránila kríže z týchto pravoslávnych chrámov. Považujeme to v KDH za hrubú manipuláciu a pozmeňovanie skutočnosti na virtuálnu realitu,“ uviedol Zajac.
Reakcia spoločnosti Lidl Slovenská republika
V reakcii pre agentúru SITA vedúci úseku komunikácie spoločnosti Lidl Tomáš Bezák uviedol, že spoločnosť sa už slovenským zákazníkom ospravedlnila.
„Lidl Slovenská republika sa ospravedlňuje každému, koho sa odstránenie krížov na obaloch privátnej značky Eridanous dotklo. Vzniknutá situácia nás úprimne mrzí, naším cieľom rozhodne nebolo kohokoľvek uraziť. Urobíme všetko pre to, aby sa takáto situácia v budúcnosti neopakovala. Spätnú väzbu aktívne tlmočíme nášmu tímu v zahraničí, ktorý vytvára obaly,“ píše sa v stanovisku spoločnosti z pondelka 4. septembra.
KDH žiada Lidl, aby sa ospravedlnil slovenským zákazníkom za vymazanie krížov
Spoločnosť zároveň zdôraznila, že zloženie ani obal žiadneho produktu Eridanous nebol vytvorený na Slovensku a Lidl Slovenská republika na ne nemala žiaden dosah. Bezák dodal, že toto stanovisko tlmočili všetkým zákazníkom, ktorí sa na spoločnosť so sťažnosťou obrátili cez zákaznícku linku, sociálne siete a na ďalších miestach, kde sa zákazníci so spoločnosťou môžu spojiť.
Poskytli ho aj novinárom, ktorí sa na spoločnosť obrátili. Na otázku agentúry SITA, či neplánujú zvoliť aj inú formu ospravedlnenia, vrátane jeho uverejnenia na webovej stránke, prípade na letákoch spoločnosti, odpovedal Bezák, že ostanú pri forme, ktorú zvolili.
Zajac vyzýva k náležitému ospravedlneniu
Podľa Zajaca by ale malo byť ospravedlnenie náležité. Nešpecifikoval však, čo pod týmto pojmom konkrétne myslí.
„Na to majú v spoločnosti Lidl dostatok odborníkov na PR komunikáciu. Ak mali odborníkov, ktorí dokázali vymazať kríže na letákoch a obaloch potravinových výrobkov, myslím si, že majú dostatok odborníkov na PR komunikáciu, aby vedeli, ako sa ospravedlniť. Považujem to za akt elementárnej slušnosti,“ povedal Zajac.
Zároveň dodal, že spoločnosť má webové stránky a stránky na sociálnych sieťach. „Má plné stránky toho, ako sa snaží byť spoločensky zodpovedná, ale pri takomto prešľape tam do dnešného dňa ospravedlnenie pre slovenských občanov a zákazníkov nie je,“ povedal Zajac, ktorý doteraz ospravedlnenie zaregistroval iba na nemeckých a českých sociálnych sieťach, nie na slovenskej.