BRATISLAVA 13. februára (WBN/PR) – Spoločnosť Kaufland prispela v roku 2014 do potravinových a sociálnych výdajní na Slovensku spolu 686 400 kusmi výrobkov, čo v porovnaní s rokom 2013 predstavuje nárast o 174 %. V rámci bezplatnej služby pre občanov tak Kaufland venoval o 436 200 kusov výrobkov viac na zmiernenie ich ťažkej sociálnej situácie. Sociálne výdajne potravín sú zriadené vo viacerých mestách Slovenska, napríklad v Banskej Bystrici, Nitre, Prešove, Trenčíne, Rimavskej Sobote, Ružomberku, Žiline a štyri v Bratislave.
Na Slovensku bolo vlani podľa údajov Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, v priemere mesačne 162 904 ľudí v hmotnej núdzi. Z nich bolo podľa štatistiky Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny Bratislava takmer 114 500 zároveň aj v evidencií uchádzačov o zamestnanie. Pokiaľ ide o typ ľudí, ktorí najčastejšie poberajú pomoc v hmotnej núdzi, najviac je poskytovaná neúplným domácnostiam s maloletými deťmi a domácnostiam, ktoré tvoria jednotlivci. Inými slovami pomoc najviac potrebujú osamelí seniori a osamelé matky s deťmi. Práve im Kaufland v roku 2014 venoval potraviny v celkovej hodnote 467 494 €, ktorá je o 84 % vyššia ako hodnota darovaných potravín v roku 2013.
Do systému sociálnych výdajní na Slovensku je v súčasnosti zapojených už 14 obchodných domov Kaufland a tiež Distribučné centrum v Ilave. „Dodávame vybraný tovar pred ukončením minimálnej doby spotreby, a tak sa snažíme aktívne bojovať proti plytvaniu potravinami a o ich efektívnejšie zužitkovanie. Hmotná núdza je stav, keď príjem domácnosti nedosahuje ani životné minimum a ľudia si sami nevedia alebo nemôžu zabezpečiť vyšší príjem. Sme radi, že im aspoň takýmto spôsobom môžeme pomôcť ušetriť peniaze,“ poznamenal Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s. Ako dodal najčastejšie darovaným druhom potravín boli 40 g rožky, celkovo ich za rok 2014 venovali takmer 60 tisíc.
„Vysoko oceňujem niekoľkoročnú spoluprácu so spoločnosťou Kaufland a som rád, že sme našli spoločné riešenie, aby sme na jednej strane zabránili plytvaniu potravín a na strane druhej, práve týmito potravinami pomohli odkázaným ľuďom. Darované potraviny poskytujeme formou bezplatnej pomoci ľuďom v zložitej hmotnej a sociálnej situácií, a tým prispievame k zlepšeniu ich životnej úrovne,“ potvrdil Marko Urdzik, predseda Potravinovej banky Slovenska.
V Bratislave Kaufland spolupracuje so sociálnymi výdajňami mestských častí Rača, Nové Mesto a Petržalka. „Bez stabilných partnerov, akým je napríklad spoločnosť Kaufland, by tento projekt fungoval len veľmi ťažko. Výdajňa má momentálne približne 250 klientov, s tým, že koncom roka sme zmenili podmienky tak, aby jej služby boli ešte dostupnejšie. Očakávame, že počet klientov by tento rok mohol prekročiť tri stovky. Hoci nie sme šťastní, že je takáto služba dnes potrebná, sme hrdí, že ju dokážeme úspešne prevádzkovať už viac ako dva roky. Zároveň sme radi, ak sa tento projekt stal inšpiráciou aj pre iné samosprávy na Slovensku,“ potvrdzuje dobrú vzájomnú spoluprácu starosta mestskej časti Bratislava – Nové Mesto Rudolf Kusý.
Podobný názor zastáva aj starosta ďalšej bratislavskej mestskej časti Petržalka, ktorá zriadila sociálnu výdajňu v lete 2011. „Doposiaľ pomohla viac ako 400 ľuďom, ktorí sa ocitli v sociálnej núdzi. Išlo napríklad o pomoc rodinám s nezaopatrenými deťmi, o seniorov, či osamelých rodičov, ale aj ľudí bez domova. Sme radi, že hlavne v dnešnej, nie jednoduchej dobe môžeme aj takto podať konkrétnym ľuďom pomocnú roku a uľahčiť im boj s neľahkým osudom. Treba dodať, že bez aktívnej spolupráce s Kauflandom by sme dnes nemohli hovoriť o zmysluplnej a adresnej pomoci, ktorej sa sociálne slabším spoluobčanom dostáva práve vďaka ich ochote, ústretovosti a hlavne spoločenskej zodpovednosti,“ zdôraznil starosta Vladimír Bajan.
Spoločnosť Kaufland
Spoločnosť Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1 150 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Obchodné domy Kaufland ponúkajú veľa rôznych značkových produktov, atraktívne privátne značky a širokú škálu regionálnych produktov. Spoločenská zodpovednosť a ochrana životného prostredia je neoddeliteľnou súčasťou korporátnej politiky Kauflandu. Projekt Zelená filiálka je jednou z najnovších aktivít spoločenskej a ekologickej zodpovednosti Kauflandu. Kaufland zároveň aktívne podporuje ochranu životného prostredia aj neustálym rozširovaním ponuky trvalo udržateľných výrobkov, ako sú napr. „Healthy Seas“ ponožky. Spoločnosť sa tiež zaviazala k ochrane morí a svetových zásob rýb.
Viac informácií na: www.kaufland.sk