CHICAGO 13. augusta (WEBNOVINY) – Meno basketbalovej legendy Michaela Jordana má len podľa výrobcu športovej obuvi a oblečenia Nike trhovú hodnotu najmenej 480 miliónov amerických dolárov. Akékoľvek jeho komerčné využitie stojí údajne vyše 10 miliónov USD.
Čísla zahrnul Jordanov právny zástupca Frederick Sperling do otváracej reči na úvod pojednávania občianskeho súdu v Chicagu, ktorý má rozhodnúť o výške odškodného za neautorizované použitie mena šesťnásobného víťaza NBA v reklame na steak.
Jordana prirovnali ku kusu mäsa
Potravinársky reťazec Dominick’s Finer Foods v roku 2009 zverejnil v časopise Sports Illustrated inzerciu s dvojdolárovým kupónom na steak, pričom bez Jordanovho súhlasu použil slogan „Michael Jordan… Si najlepší z najlepších“. Reklama vyšla ako blahoželanie k Jordanovmu uvedeniu do Naismithovej basketbalovej siene slávy.
„Čo je najcennejší majetok pána Jordana? Jeho vlastná identita,“ uviedol Sperling a vytiahol príklady lukratívnych zmlúv svojho mandanta z predmetného obdobia. V rokoch 2000 až 2008 mu spolupráca s Nike vyniesla 480 miliónov USD, od výrobcu spodnej bielizne Hanes dostal 14 miliónov USD. Len v roku 2014, teda desať rokov po skončení aktívnej kariéry, vraj na svojom mene zarobil 100 miliónov USD. „Ak si nebude chrániť svoju identitu, jej cena sa rozplynie,“ vyhlásil Sperling. Jordanova marketingová poradkyňa Estee Portnoyová zasa vypovedala, že bola z reklamy zhrozená: „Prirovnali Michaela ku kusu mäsa.“
Čísla obžaloby sú vraj prehnané
Obhajoba tvrdí, že čísla žaloby sú prehnané, najmä pokiaľ ide o jednorazové použitie mena. „Čím viac ho používate, tým je cena vyššia,“ povedal advokát Steven Mandell.
Iný súd už dávnejšie dospel k záveru, že sieť Dominick’s použila Jordanovo meno v rozpore so zákonom, terajšie konanie má určiť výšku odškodného. Podľa odborníkov môže ísť o milióny dolárov, ale slávny exšportovec nemusí napokon dostať ani cent.