BRATISLAVA 17. apríla (SITA, WEBNOVINY) – Hnutie 99% – občiansky hlas dalo na predvolebnú kampaň mesiac pred voľbami viac ako 760-tisíc eur.
Ako sa uvádza v záverečnej správe o financovaní kampane, najväčšiu časť výdavkov predstavovala cena za vysielanie spotov v elektronických médiách – zaplatili za ňu vyše 746-tisíc eur.
Záverečná správa o nákladoch na účely volieb hnutia poukazuje na fakt, že najštedrejším členom bol Ivan Weiss.
Na údaje, ktoré uverejnilo ministerstvo financií, upozornil portál Sme.sk.
Weiss požičal hnutiu 251-tisíc eur a daroval o čosi menej, 250-tisíc. Kandidát Róbert Gaboš dal na propagáciu hnutia 100-tisíc eur. Ďalší kandidáti, Pavol Pavlík, Peter Mikletič aj Július Gaži venovali hnutiu po 30-tisíc eur. Subjekt si vzal aj pôžičku vo výške 254-tisíc eur.
Portál dodáva, že náklady na vysielanie spotov propagujúcich kandidátov hnutia pred oficiálnou volebnou kampaňou zostávajú nejasné. Táto kampaň podľa februárových slov jedného z kandidátov a hlavného mecenáša 99 percent Ivana Weissa stála 1,4 milióna eur. Spolu tak propagácia hnutia vyšla na viac než 2,1 milióna eur. Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) udelila za to Televízii Markíza a Fun rádiu pokuty.
Strana 99 percent získala v predčasných parlamentných voľbách 40 488 hlasov, čo je iba 1,58%. Nepodarilo sa jej prekonať hranicu 3%, ktorá by hnutiu zabezpečila príspevok zo štátneho rozpočtu a vrátenie volebnej kaucie vo výške 16,5 tisíca eur.