BRATISLAVA 27. novembra (WEBNOVINY) – Treba povedať, že prieskum agentúra GfK vykonala na vzorke „Apple pozitívnych“ respondentov, vlastniacich okrem iPhonu aj iPad. (Na tomto odkaze nájdete k nemu tlačovú správu v angličtine.)
Nešlo len o prieskum v USA, ale zúčastnili sa ho aj obyvatelia Brazílie, Číny, Francúzska, Nemecka, Japonska,Talianska, Španielska a Veľkej Británie. Hlavný dôvod bol jednoduchý – dáta, uložené v špecifických aplikáciách od Apple je ťažké „dostať“ do zariadení s iným operačným systémom.
Paradoxne – zúčastnení to nevnímajú ako nevýhodu, pretože až 72 percent z nich uviedlo, že na iPhone a aplikáciách, ktoré s ním používajú, je najväčším benefitom jednoduchosť a intuitívne ovládanie, takže ani necítia potrebu prechádzať na iné zariadenie. Približne tretina by neprešla na iné zariadenie preto, aby si na ňom nemusela nanovo nastavovať služby, ktoré využíva, tretina považuje za problematické zvykať si na nové rozhranie a tretina považuje za náročné presunúť do nového zariadenia multimediálny obsah.
Ukazuje sa, že dobrým krokom bolo od Apple zavedenie služby iCloud, pretože až 80 percent z tých, ktorý využívajú smartfón, tablet aj počítač od Apple považujú za jeden z ich najväčších prínosov jednoduché zdieľanie multimédií a ďalšieho obsahu, ktorý do nich nahrajú. Tiež nie je žiadnym prekvapením, že lojalita značke sa zvyšuje úmerne s počtom využívaných služieb – cez 60 percent sa dostáva už pri využití piatich až šiestich služieb. Ukazuje to aj nasledujúci graf: