Férová nadácia O2 sa rozhodla aj v tomto roku podporiť projekt stalosato.sk neziskovej organizácie IPčko, ktorý bol spustený ešte minulý rok vo februári. Projekt bol nevyhnutnou a okamžitou reakciou na premiéru dokumentárneho filmu V síti, ktorý ukázal nástrahy, ktoré na deti číhajú vo svete internetu.
Projekt stalosato.sk vznikol s cieľom ukázať, aká pálčivá je problematika kybergroomingu a sexuálneho zneužívania detí na internete a zároveň obetiam týchto činov pomôcť vyrovnať sa s takýmito negatívnymi zážitkami a ich dôsledkami.
„Téma sexuálneho zneužívania detí na internete je žiaľ veľmi aktuálnou témou, ktorá nás ako spoločnosť trápi, a ktorá je ešte viditeľnejšia v dobe pandémie, keď sme všetci nútení tráviť viac času online. Veľmi si preto vážime neúnavnú tvrdú prácu psychológov a odborníkov z organizácie IPčko, za ktorými za posledný rok vidieť neuveriteľný kus práce. Sme tiež veľmi radi, že ich snahy môžeme podporiť aj v ďalšom roku fungovania tohto projektu,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia a členka správnej rady Férovej nadácie O2.
„Vďaka podpore Férovej nadácie O2 sa nám minulý rok podarilo spustiť webový portál stalosato.sk na pomoc obetiam kybergroomingu, cez ktorý našich odborníkov na linkách pomoci kontaktovalo až 670 mladých ľudí s prosbou o pomoc. Samovražedný pokus z dôvodu kybergroomingu sme v roku 2020 nezaznamenali, a teda vďaka projektu sme obete sexuálneho násilia cez internet zachytili skôr, ako by siahali po hraničných riešeniach, ktoré znamenajú riziko smrti. Týmto projektom chceme zabezpečiť̌ dostupnú́ pomoc pre obete kybergroomingu, destigmatizovať jeho obete, rozšíriť aktivity v online priestore so zameraním na tento fenomén a najmä šíriť myšlienku, že pomoc existuje,“ hovorí Marek Madro, psychológ a programový riaditeľ IPčka.
V tejto práci bude IPčko pokračovať vďaka Férovej nadácii O2 aj tento rok cez projekt Stop kybergrooming, ktorý bude ďalej šíriť myšlienku, že táto téma nie je tabu a nemá byť pre mladých ľudí stigmou vyhľadať pomoc rodičov, učiteľov, či kvalifikovaných psychológov. Na mladých bude cieliť predovšetkým cez online formáty, napríklad cez známych influencerov na sociálnych sieťach, ktorí sú práve pre túto generáciu mienkotvorní.
„Ako firma sa dlhodobo venujeme vyzdvihovaniu dôležitosti zodpovedného využívania technológií, či už v podobe podpory fyzických aktivít detí v O2 Športovej akadémii Mateja Tótha alebo motivácie nepoužívať mobilné telefóny za volantom v projekte Nebuď pirát. IPčko teda vnímame ako prirodzeného partnera v tejto oblasti, ale aj v šírení povedomia o dôležitosti starať sa o duševné zdravie,“ dodáva Tereza Molnár.
Informačný servis