BRATISLAVA 3. mája (WBN/PR) – 3. mája 2012 predstavila IKEA novú kolekciu IKEA PS 2012 aj v Bratislave. Kolekcia obsahuje 46 výrobkov od 19 dizajnérov, ktorí pri ich navrhovaní hľadali inšpiráciu vo viac ako 60 rokov starých katalógoch IKEA a archívoch. Nešlo však len o jednoduchý pohľad späť do minulosti. Dizajnéri mali za úlohu navrhnúť výrobky s vylepšenou funkciou, zdokonalenou formou, vyrobené z nových materiálov a samozrejme, trvalo udržateľné. Zároveň museli spĺňať to, čo je pre IKEA jedinečné – cenovú dostupnosť a vysokú kvalitu.
„Kolekcia IKEA PS 2012 neprináša nový nábytok v starom štýle,“ hovorí obchodný riaditeľ pre Česko/Maďarsko/Slovensko Andrew North. „Čerpá síce inšpiráciu v minulosti, no výsledkom je zdokonalený dizajn, ktorý priam patrí do domovov súčasnosti i budúcnosti.“
Stoličky, stoly, lampy, misy, textílie, obrazy a oveľa viac, všetky výrobky kolekcie IKEA PS 2012 sú užitočné, relevantné, stohovateľné, trvalo udržateľné, flexibilné, zábavné a prekvapujúce, vyrobené z rôznorodých materiálov a dostupné v jasných, výrazných farbách.
„Rodiny s deťmi, ľudia žijúci v malých priestoroch, ľudia s obmedzeným rozpočtom – v kolekcii IKEA PS sa nájde niečo pre každého,“ hovorí Mats Nilsson, stratég pre sortiment v IKEA of Sweden. „Či už je to jeden alebo viac výrobkov, ich cieľom je ľudí inšpirovať a zároveň splniť ich potreby a túžby, o ktorých doma snívajú.“
Aby sa tak mohlo stať, dizajnéri obohatili kolekciu IKEA PS 2012 o:
• Formu a funkciu: Lisa Norinder, dizajnérka novej farebnej stoličky IKEA PS 2012, premenila starú stoličku svojho otca, ktorý ju pre IKEA navrhol v 80-tych rokoch tak, aby sa dala stohovať. Súrodenecké dizajnérske duo Knut Hagberg a Marianne Hagberg pretransformovali detskú penovú stoličku, jeden zo svojich starých návrhov, do stohovateľnej plastovej detskej stoličky IKEA PS 2012, ktorú možno používať vnútri i vonku. Taktiež sú autormi detského stolíka IKEA PS 2012 so zabudovaným úložným priestorom.
• Trvalú udržateľnosť: Dizajnérka Wiebke Braasch premenila nenápadnú stolovú lampu s tylovým tienidlom z 50-tych rokov na majestátnu, baletku pripomínajúcu, stojaciu lampu IKEA PS 2012, ktorá využíva modernú technológiu LED. Vďaka využitiu LED technológie vytvorila Wiebke osvetlenie, ktoré spotrebuje o 85 % menej energie ako bežné žiarovky. Inšpirovaný kvetom slnečnice, navrhol dizajnér Marcus Arvonen dve misy IKEA PS 2012, vyrobené z dvoch rozličných udržateľných materiálov. Zelená využíva kompozit s plastu a drevených pilín, pričom čierna je vyrobená z PET plastu. Každý materiál má nepochybne svoje výhody. Ktorý je však lepší, je témou na ďalšiu diskusiu.
• Materiály: Pri navrhovaní 3-pohovky IKEA PS 2012 sa Nike Karlsson inšpiroval kovovými trubicovými rámami pohoviek zo 70-tych rokov, ktoré vyplnil kapsulovými pružinami. Kapsulové pružiny sa používajú na výrobu matracov. Ich veľkou výhodou je, že sa ľahšie
recyklujú. Mnoho výrobkov z tejto kolekcie, ako napr. príručný stolík IKEA PS 2012 alebo zásuvky IKEA PS 2012 využívajú bambus, silnú a rýchlo rastúcu prírodnú surovinu, ktorá pomáha chrániť lesy s vysokou ochranárskou hodnotou.
Výrobky IKEA PS bude možné vidieť v skutočných domovoch prostredníctvom fotografií fanúšikov kolekcie IKEA PS. Webová stránka PSathome.ikea.com/ je globálny portál, na ktorom budú mať užívatelia príležitosť podeliť sa o svoje fotografie, nájsť inšpiráciu či inšpirovať iných. Stránka je príkladom toho, že dizajn, i dizajnové kúsky ako sú výrobky IKEA PS 2012, patria do skutočných domovov.
O IKEA PS
IKEA PS (znamená Post Scriptum) je dizajnovým vyjadrením IKEA. Kolekcia, prvýkrát uvedená v roku 1995, kladie dôraz na špičkový škandinávsky dizajn, no zároveň si zachováva to, čo robí IKEA jedinečnou – cenovú dostupnosť a kvalitný dizajn pre mnoho ľudí.
O IKEA
Spoločnosť IKEA so švédskymi koreňmi, zaoberajúcu sa predajom bytového zariadenia, založil v roku 1943 Ingvar Kamprad. Víziou IKEA je „vytvárať lepší každodenný život pre mnohých ľudí“. Obchodnou myšlienkou je ponúkať široký sortiment funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom a za nízke ceny, aby si ho mohlo dovoliť čo najviac ľudí. IKEA má 334 obchodných domov v 40 krajinách/teritóriách, pričom 40 obchodných domov je spravovaných formou frančízy mimo IKEA Group. Obchodné domy IKEA Group privítali minulý rok dohromady 655 miliónov návštevníkov. Viac informácií nájdete na www.IKEA.sk.