BRATISLAVA 29. januára (WBN/PR) – IKEA Group dosiahla vo finančnom roku 2014 čistý zisk vo výške 3,3 miliardy eur. Podarilo sa jej zvýšiť podiel takmer na všetkých trhoch, veľmi dobre sa jej darilo v Číne a Severnej Amerike a rastúci trend IKEA Group zaznamenala tiež v Európe. Obchodné domy IKEA Group privítalo 716 miliónov návštevníkov a webové stránky IKEA.com zaznamenali viac ako 1,5 miliardy návštev.
„Finančný rok 2014 bol pre IKEA dobrý. Teší ma, že sme zaznamenali nárast vo všetkých predajných kanáloch – v našich obchodných domoch, v novootvorených obchodných domoch a rozvíjajúcom sa e-shope. Dosiahli sme tiež niekoľko významných míľnikov na ceste k energetickej sebestačnosti a zaznamenali sme 58 % zvýšenie predaja výrobkov, ktoré ľuďom pomáhajú žiť doma udržateľnejší život. Trvalá udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej obchodnej stratégie,“ hovorí Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.
Celkové tržby v lokálnych menách vzrástli medziročne o 5,9 % na 28,7 miliárd eur. Spoločne s výnosmi z prenájmu v nákupných centrách dosiahli príjmy IKEA Group výšku 29,3 miliárd eur (+2,8 %). IKEA Group zväčšila svoj podiel takmer na všetkých trhoch a vstúpila i na jeden nový – do Chorvátska. Pokiaľ ide o tržby, najväčšími trhmi boli Nemecko, Spojené štáty, Francúzsko, Rusko a Veľká Británia.
„Máme ambiciózne plány na ďalší rast, ale zároveň sme rozhodnutí, že naše pôsobenie musí mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Veľkosť našej spoločnosti nám dáva jedinečnú príležitosť prispieť k pozitívnej zmene spoločnosti, napríklad tým, že budeme ponúkať úsporné a šetrné svietidlá, ktoré budú pre milióny ľudí atraktívne i dostupné,“ pokračuje Peter Agnefjäll.
IKEA Group vyrobila obnoviteľnú energiu v množstve zodpovedajúcom 42 % svojej celkovej spotreby. Zároveň sa zaviazala, že do konca roku 2015 investuje do projektov na výrobu obnoviteľnej energie 1,5 miliárd eur. Pôjde hlavne o veterné elektrárne a fotovoltaické panely.
IKEA Group ako poďakovanie všetkým svojim zamestnancom vo finančnom roku 2014 vyčlenila 200 miliónov eur na nový vernostný program Tack! a čiastku určenú na bonusový program One IKEA Bonus navýšila o 98 miliónov eur.
„Kľúčovým faktorom stojacim za našimi skvelými výsledkami je to, že máme dlhodobú víziu a nesnažíme sa maximalizovať krátkodobé zisky. Usilujeme sa o to, aby sme neustále vytvárali lepšie výrobky za nižšie ceny. Chceme tiež zásadným spôsobom investovať do našej budúcnosti,” hovorí Peter Agnefjäll.
O IKEA Group
Víziou IKEA je vytvárať lepší každodenný život pre čo najväčšie množstvo ľudí. Obchodná myšlienka IKEA túto víziu podporuje ponukou širokého sortimentu funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom za také nízke ceny, aby si ich mohlo kúpiť čo najviac ľudí. V súčasnej dobe pracuje v IKEA Group 147 000 zamestnancov, máme 318 obchodných domov na 28 rôznych trhoch a pôsobíme v 43 krajinách. E-shop teraz funguje na 13 trhoch. Viac ako 40 obchodných domov je prevádzkovaných formou franšízy mimo IKEA Group. Viac informácií nájdete na www.IKEA.com.