Internetový spravodajský portál Hlavný denník opakovane zverejňuje neoznačené PR články pre hnutie Borisa KolláraSme rodina. Uviedla to mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS).
Mimovládka od začiatku kampane narátala dve desiatky článkov, ktoré vykazujú znaky reklamy. Išlo o niekoľko komentárov, väčšinou spravodajských textov, z ktorých boli dva výslovne označené ako PR články. Informovala o tom mimovládna organizácia na sociálnej sieti.
Sme rodina poslala počas volebnej kampane firme, vydavateľovi denníka, faktúry v sume 7-tisíc eur za reklamný a propagačný priestor.
Chvália len Kollárovu stranu
„Sme rodina sa dostala rovno do titulkov Hlavného denníka vo výslovne pozitívnych odkazoch od začiatku volebnej kampane 15-krát, čo je dvojnásobok počtu pre Kresťanskodemokratické hnutie (KDH), Vlasť a Slovenskú národnú stranu (SNS) dokopy, troch strán, ktoré majú tiež národno-konzervatívne zameranie, akým sa profiluje Hlavný denník,“ pokračuje TIS.
„Hnutie Sme rodina prekvapuje. Napriek tomu, že ich pred štyrmi rokmi nikto nebral vážne, sú dnes jednou z najdôležitejších strán na politickej scéne,“ uviedol denník v pondelkovom komentári.
Voliči majú záujem o nové tváre v politike, podľa Mesežnikova za to môže aj pôsobenie starých strán
Ako vysvetľuje TIS, v rebríčkoch INESS, o ktorom sa v komentári píše, skončila ako prvá Sloboda a Solidarita (SaS) a potom na delenej druhej priečke štyri strany, vrátane Sme rodina.
„Autor si však vybral na pochvalu len Kollárovu stranu,“ uviedla organizácia a dodáva, že v iných častiach programu strana Sme rodina prepadá, o čom sa čitateľ webu nedozvie.
Dezinformačné weby
Mimovládna organizácia ďalej poukazuje aj na text o tom, ako sa strana Borisa Kollára zaujíma o osud týraného chlapca. Hlavný denník začal článok slovami: „Sme rodina myslí srdcom a pomáha. V tomto prípade skutočne nejde len o predvolebný slogan. Predstavitelia hnutia dokážu podať pomocnú ruku tam, kde je to naozaj potrebné.“ Podľa TIS ani tento článok nebol označený ako reklamný a nenapísal by ho žiadny štandardný novinár.
Matovič pred vilou Počiatka aj „prestrelka“ Fica s Kiskom. Ktorí politici najviac zaujali na sociálnych sieťach?
Občianske združenie Konspiratori.sk vypracovalo zoznam webových portálov, pri ktorých vznikali pochybnosti o dôveryhodnosti a správnosti obsahu. Zoznam vznikol na základe stanovených kritérií a odborného posúdenia.
Hlavný denník zaraďuje stránka košpirátori.sk medzi dezinformačné portály. Od svojho vzniku sa definoval ako národný, kresťanský a sociálne-konzervatívny. Hlavný denník má čítanosť 30-tisíc ľudí denne, čo je napríklad úroveň webu týždenníka .týždeň.