BRATISLAVA 10. novembra (WBN/PR) – Tržby spoločnosti Henkel dosiahli v treťom kvartáli 2011 4,028 mld. EUR, čo predstavuje nárast 1,7 percenta oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Organicky tržby vzrástli o 6,5 percenta. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 4,7 percenta a predstavuje 541 miliónov EUR. Upravená EBIT marža vzrástla o 0,4 percentuálnych bodov na 13,4 percenta. Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) vzrástol o 6,3 percenta a predstavuje 0,85 EUR. Trhy s potenciálom rastu naďalej vykazujú dvojciferný organický nárast 10,9 percenta.
„V treťom kvartáli spoločnosť Henkel naďalej dosahovala stabilný výkon. Napriek náročnému trhovému prostrediu sme dosiahli vysoký organický rast a znovu sme zaznamenali lepšie výsledky ako pre nás relevantné trhy,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Kasper Rorsted. „K uvedenému rastu prispeli všetky divízie a s dvojciferným nárastom v rozvíjajúcich sa regiónoch sme zvýšili ich podiel na tržbách na 43 percent. Napriek vyšším cenám surovín sa nám podarilo zvýšiť zisk vo všetkých divíziách.“
O vyhliadkach na celý fiškálny rok 2011 Kasper Rorsted hovorí: „Podnikateľské prostredie je naďalej náročné. Okrem silného tlaku konkurencie a vysokých cien surovín prispieva k neistote na trhoch dlhová kríza v eurozóne. V tejto situácii musíme naďalej prispôsobovať svoje štruktúry, aby sme mohli rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na zmeny na trhoch, kde pôsobíme, a za každú cenu musíme držať náklady pod kontrolou.“ Henkel zároveň mierne zvýšil odhad v organickom raste tržieb za rok 2011: „Momentálne očakávame organický rast tržieb za celý fiškálny rok na úrovni medzi 5 až 6 percent. Vychádzajúc z predchádzajúcich odhadov očakávame pre upravenú EBIT maržu nárast na približne 13 percent a zlepšenie upraveného zisku na prioritnú akciu o približne 10 percent,“ doplnil Rorsted.
Za tretí kvartál 2011 dosiahla spoločnosť Henkel tržby vo výške 4,028 mld. EUR, čo predstavuje nárast o 1,7 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Organicky tržby, po očistení vplyvu kurzových rozdielov, akvizícii a divestmentov, dosiahli znovu výrazný nárast, tento krát o 6,5 percenta. Na tomto pozitívnom výsledku sa podieľali všetky divízie spoločnosti. Po očistení o jednorazové zisky a náklady na reštrukturalizáciu, sa upravený prevádzkový zisk zvýšil o 4,7 percenta z 517 miliónov EUR na 541 miliónov EUR. EBIT margin stúpol o 0,4 percentuálnych bodov, z 13,0 percenta na 13,4 percenta. Čistý zisk za kvartál dosiahol 366 miliónov EUR čo predstavuje nárast 4,9 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka, ktoré predstavovalo 349 miliónov EUR. Po odpočítaní neovládaných podielov vo výške 7 mil. EUR bol čistý zisk za kvartál 307 miliónov EUR. Zisk na prioritnú akciu stúpol oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 6,3 percenta a dosiahol 0,85 EUR.
Vývoj v jednotlivých divíziách
Organicky tržby divízie Pracie a čistiace prostriedky za tretí kvartál 2011 vzrástli o 3,8 percenta. Tržby divízie za tretí kvartál 2011 predstavovali 1,110 mld. EUR oproti tržbám za tretí kvartál 2010, ktoré predstavovali 1,123 mld. EUR. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 1,6 percenta na 155 miliónov EUR.
Divízia Telová a vlasová kozmetika pokračovala v rastovej krivke a zaznamenala v treťom kvartáli roka 2011 nárast organických tržieb o 5,6 percenta. Tržby v hodnote 860 miliónov EUR predstavujú 1,9 percentný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 7,0 percenta a predstavuje 123 miliónov EUR.
Divízia Lepidlá Technológie opäť zaznamenala význačne lepšie výsledky ako pre ňu relevantné trhy. Organicky tržby divízie vzrástli o 8,7 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Tržby vzrástli o 3,9 percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka a dosiahli 2,020 mld. EUR. Upravený prevádzkový zisk za tretí kvartál zaznamenal oproti minuloročnému kvartálu, mimoriadny nárast 8,6 percenta a predstavoval 291 miliónov EUR.
Prognóza tržieb a zisku na rok 2011
Pri pohľade na vývoj za prvé tri kvartáli roka 2011 je spoločnosť Henkel presvedčená, že opätovne predstihne pre ňu relevantné trhy. Spoločnosť očakáva organický nárast tržieb medzi 5 a 6 percent. Henkel znovu potvrdzuje predpoveď pre upravený EBIT vo výške okolo 13 percent (2010: 12,3 percent) a pre zvýšenie upraveného zisku na prioritnú akciu o cca 10 percent. Tento predpoklad je podložený nárastom predajných cien a pokračujúcim prispôsobovaním svojich štruktúr neustále sa meniacim podmienkam trhu. Spolu so striktným dodržiavaním nákladovej disciplíny chce Henkel rekompenzovať vplyv pokračujúceho nárastu cien surovín na svoj zisk.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Starostlivosť o telo a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 48 000 pracovníkov a v roku 2010 dosiahol tržby vo výške 15,092 mld. EUR a upravený prevádzkový zisk vo výške 1,862 mld. EUR. Prioritné akcie Henkel sú evidované v indexe DAX a Henkel sa radí medzi 500 obratovo najsilnejších spoločností sveta (Fortune Global 500). Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2010 na domácom trhu obrat vo výške 85,4 milióna EUR. Ku koncu roka 2010 spoločnosť zamestnávala 472 pracovníkov.