Regulačné orgány Európskej únie preskúmajú plán amerického gigantu Google na kúpu spoločnosti Fitbit, ktorá je výrobcom inteligentných hodiniek a náramkov.
Výkonná komisia EÚ v utorok vyjadrila obavy, že plánovaná transakcia posilní pozíciu Googlu na trhu s online reklamou nárastom beztak veľkého množstva údajov, ktoré by spoločnosť následne mohla využiť na personalizáciu obsahu reklám.
WhatsApp zavádza novú funkciu proti dezinformáciám, stačí kliknúť na ikonu lupy
Podľa komisárky EÚ pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerovej „cieľom vyšetrovania je uistenie sa, že kontrola spoločnosti Google nad údajmi zozbieranými prostredníctvom prenosných zariadení po zrealizovaní plánovanej obchodnej transakcie nenaruší hospodársku súťaž“.
Google vlani v novembri súhlasil s odkúpením Fitbitu prostredníctvom materskej spoločnosti Alphabet za približne 2,1 miliardy dolárov.
Tento zámer sa nestretol s pochopením viacerých skupín ochraňujúcich spotrebiteľov, ktoré vyslovili obavy z narušenia súkromia a protimonopolných opatrení.