Internetový prehliadač Chrome od spoločnosti Google začne blokovať reklamy, ktoré nadmerne zaťažujú batériu zariadení či majú veľký vplyv na spotrebu dát. Spoločnosť začne skúšať novú technológiu počas nasledujúcich mesiacov a do prehliadača ju plánuje začleniť v auguste.
Google zablokuje niektoré reklamy
Blokovanie sa bude týkať reklám, ktoré spotrebujú viac ako štyri megabajty dát, alebo zaťažujú procesor na 60 sekúnd, respektíve na 15 sekúnd v 30-sekundových intervaloch.
Google sprístupní zadarmo prémiovú komunikačnú službu Meet
Na mieste zablokovanej reklamy sa tak objaví oznam „ad removed“, teda „reklama odstránená“.
Softvér na blokovanie reklám
Inzerentov zrejme novinka nepoteší, no mnohí ľudia sa bránia voči reklame oveľa „agresívnejšie“, ako to štandardne robia prehliadače. Na počítačoch i mobilných zariadeniach si čoraz viac používateľov inštaluje softvér na blokovanie reklám.
Operu La Scalu môžete navštíviť z pohodlia domova, sprístupnili ju na platforme Google Arts and Culture
Google spustil webstránku, kde si inzerenti môžu vyskúšať, či ich reklamu prehliadač bude zobrazovať alebo ju zablokuje.
Na webstránkach sa objavovalo priveľa reklám
Prevažná časť zisku gigantu závisí práve od online reklamy, preto Google v roku 2016 vyhlásil, že Chrome reklamy blokovať nebude.
Google uvedie novú hernú službu Stadia a predstaví aj jej bezplatnú verziu
To sa však o dva roky neskôr zmenilo, keď začali s blokovaním reklám na webstránkach, kde sa ich podľa firmy objavovalo až priveľa. Google je tiež členom projektu Koalícia za lepšie reklamy.