Počet hostí sa stále nevrátil do starých koľají a početnosť návštev klesla na raz týždenne. Podniky zápasia s nedostatkom kvalifikovaného personálu. K zlepšeniu situácie neprispieva ani ekonomická neistota a odliv profesionálneho personálu. Kým v roku 2019 udávalo návštevu prevádzok viackrát za týždeň 44 percent opýtaných, dnes je ich zhruba 29 percent.
Čas na personálne zázemie
Raz týždenne si dopraje gastronomický zážitok 27 percent, čo je oproti roku 2020 nárast o 10 percent. Hlavným dôvodom bola potreba šetriť a tiež zvyk variť si doma, prípadne si jedlo a nápoje objednať formou donášky. Informovala o tom hovorkyňa Plzeňského Prazdroja Slovensko Zdenka Huňady v tlačovej správe.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
„Počas prvej vlny pandémie sme na zmiernenie jej dopadov na pomoc krčmám a reštauráciám podnikli kroky v hodnote štyri miliónov eur. V čase zvoľnenia sme na podporu prevádzok spustili vôbec najväčšiu kampaň v histórii, keď sme k prvému kúpenému čapovanému pivu dali ľuďom druhé, na náš účet. Pri ďalších vlnách sme sa sústredili na pomoc s vybavením podnikom a teraz je čas na personálne zázemie a jasnú víziu,“ uvádza obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Martin Grygařík.
Na trhu je viac ako tisíc inzerátov
Podľa neho v rámci reštartu okrem plošnej analýzy ponúkajú aj rozvojové programy zamerané na manažment a hospodárenie podniku či digitálny marketing, ale aj školenia personálu.
„V máji 2020 zažívalo gastro svoj vrchol, na jednu pracovnú pozíciu reagovalo 45 záujemcov, v apríli 2022 to bolo necelých 10 uchádzačov. Momentálne je na trhu cez 1 200 inzerátov,“ doplnila generálna riaditeľka Profesia.sk Ivana Molnárová.
Aktuálne je najväčšou motiváciou pre návrat do tejto oblasti vyšší plat, istota pracovného miesta a lepšie pracovné podmienky.