Technologická spoločnosť Garmin, ktorá sa zameriava na produkty a služby spojené s GPS lokalizáciou, po rozsiahlom výpadku postupne obnovuje svoje služby. Firmu zasiahol výpadok vo štvrtok a používatelia sa preň nemohli dostať k svojim dátam.
Útočníci vraj žiadali výkupné
V pondelok však niektorí zákazníci na sociálnych sieťach informovali, že jej služby už čiastočne fungujú a napríklad v mobilnej aplikácii už vidia svoje údaje o zdraví.
Pre mileniálov je online bezpečnosť dôležitá, hoci si tretina z nich myslí, že sú pre hackerov nudní
Spoločnosť na svojom blogu uviedla, že cez víkend vyvinuli maximálne úsilie, aby všetko znova fungovalo. Celá platforma Garmin sa podľa jej vyhlásenia nachádza v obmedzenom režime.
Výpadok údajne postihol Garmin v dôsledku ransomvérového útoku. Podľa medializovaných správ údajne útočníci vyzvali spoločnosť, aby zaplatila 10 miliónov dolárov (v prepočte 8,6 milióna eur). Spoločnosť tieto informácie nekomentovala ani neuviedla, prečo nastal spomínaný výpadok.
Piloti bez aktuálnych databáz
Problém sa dotkol používateľov po celom svete. Piloti, ktorí používajú službu flyGarmin, si nedokázali stiahnuť aktuálne letecké databázy, ktoré letecké orgány od pilotov vyžadujú pred odletom.
Google mal zneužiť osobné údaje miliónov Austrálčanov, krajina ženie firmu pred súd
Používatelia sa tiež nemohli prihlásiť do služby Garmin Connect, ktorá zaznamenáva a analyzuje ich fitness a zdravotné informácie.
Garmin cez víkend varoval používateľov, že sa na ich kontách môžu aktualizované fitness a zdravotné údaje objaviť po týždni aj dlhšie. Firma tiež trvá na tom, že nič nenaznačuje, že by niekto ukradol alebo odstránil používateľské dáta.