Americký reťazec kaviarní Starbucks počas apríla až júna, čiže vo svojom účtovnom treťom kvartáli, dosiahol rekordné tržby.
Vplyv pandémie koronavírusu sa totiž vytratil a zákazníci začali navštevovať kaviarne reťazca. Spoločnosť uviedla, že jej tržby v uplynulom kvartáli stúpli o 78 percent na rekordnú úroveň 7,5 miliardy dolárov.
Miliardový zisk
Starbucks za apríl až jún vykázal čistý zisk 1,15 miliardy dolárov. Po úprave o jednorazové položky bol jeho zisk v rekordnej sume 1,01 dolára na akciu.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Firma tým prekonala prognózu analytikov, že upravený zisk bude na úrovni 78 centov na akciu.
Silná návštevnosť
Reťazec informoval, že jeho kvartálne tržby na porovnateľnom základe na americkom trhu stúpli o 83 percent.
Situácia v gastrosektore nie je priaznivá, takmer polovica podnikov má menej hostí ako pred pandémiou
Spoločnosť konštatovala, že návštevnosť kaviarní vo vidieckych a predmestských oblastiach, ktoré pomohli zotaveniu tržieb po pandémii, zostala silná, ale trhy v mestách sa tiež prvýkrát od začiatku roku 2020 vyvíjali pozitívne.
Slabšie výsledky na čínskom trhu
Investorov však znepokojili výsledky Starbucksu na čínskom trhu. Tržby reťazca v Číne totiž na porovnateľnom základe vzrástli len o 19 percent.
Starbucks okrem toho zhoršil prognózu celoročných tržieb na čínskom trhu a očakáva, že sa zvýšia len o 18 až 20 percent. Pôvodne firma predpokladala rast v pásme 27 až 32 percent.