Pasažieri na linkách filipínskej Cebu Pacific budú dostávať bezpečnostné inštrukcie vo forme chytľavej „bezpečnostnej“ choreografie na tóny pesničky Just Dance od Lady Gaga. Po nedávnej dvojminútovej skúšobnej prezentácii pasažieri odmenili bezpečnostnú inštruktáž nadšeným potleskom – nie práve najtypickejšia reakcia na pokyny o používaní kyslíkových masiek, záchranných viest a umiestnení únikových východov.
Candice Iyog, viceprezident marketingového oddelenia, mal z úspechu generálky veľkú radosť. „Vždy sme boli zábavná a rodinne orientovaná spoločnosť. Reakcie ľudí boli veľmi pozitívne, pasažieri naozaj dávali pozor.“ Choreografia sa teda stane súčasťou každého letu. Linky si na túto príležitosť najali profesionálnych choreografov, ktorí letušky naučil zaujímavý tanec. Väčšina cestujúcich totiž namiesto na letušky zvykne pozerať von oknom, alebo čítať noviny, hoci sa jedná predovšetkým o ich vlastné zdravie.
Cebu Pacific nie je prvá letecká spoločnosť, ktorá použila nezvyčajné metódy na udržanie pozornosti cestujúcich. V júni minulého roka Air New Zealand spustili kampaň s nahým personálom. Miesto šiat mali na tele namaľované uniformy a dôležité miesta skrývali za táckami či bezpečnostnými pásmi. Pod heslom „Nothing to hide“ (Nič neskrývame) nakrútili aj video s bezpečnostnou inštruktážou. Spoločnosť Air New Zealand tým chcela zaujať cestujúcich, ktorí nevenujú pozornosť bezpečnostným opatreniam na začiatku letu.
Vo Filipínach sa na tanečnú novinku rozpútali zmiešané reakcie. Na jednej strane pasažieri vítajú oživenie, no nájdu sa aj takí, ktorí podobnú inštruktáž považujú za ponižujúcu. V reakciách sa objavil aj hnev. „Výborne, teraz sa k požiadavkám na peknú tvár a súmernú postavu pridajú aj ďalšie. Letušky budú musieť byť aj tanečne nadané. A keď zostarnú, dostanú padáka,“ vyjadril sa anonym, ktorý vie, ako to v tomto biznise chodí. Cebu Pacific je zameraná na destinácie Východnej Ázie a je známa nízkymi cenami za letenky a symbolickými výhrami, ktoré cestujúci môžu získať za víťazstvo v spoločenských hrách priamo v lietadle.
Či leteckým spoločnostiam ide naozaj hlavne o bezpečnosť cestujúcich, alebo sú tieto reklamy len dobre cieleným marketingovým ťahom, môžu cestujúci rozhodnúť sami. Isté však je, že sa pri tom celkom dobre zabavia.
zz
www.afp.sk