Facebook stupňuje svoje snahy v boji proti dezinformáciám týkajúcim sa koronavírusu, napríklad aj tým, že dal Svetovej zdravotníckej organizácii (WHO) priestor na bezplatnú reklamu. Oznámil to v utorok šéf spoločnosti Mark Zuckerberg.
Na svojom účte na sociálnej sieti uviedol, že spoločnosť spolupracuje so štátnymi ministerstvami zdravotníctva a svetovými organizáciami, ako sú napríklad WHO, americké Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) či Detský fond OSN (UNICEF).
Čínska aplikácia WeChat cenzuruje obsah spojený s koronavírusom, zablokoval aj kritiku Si Ťin-pchinga
Cieľom je sprostredkovať verejnosti včasné a presné informácie o víruse. Zuckerberg dodal, že Facebook poskytne podporu a reklamu aj ďalším nešpecifikovaným organizáciám.
Slovenskú ekonomiku neohrozí niekoľko možných prípadov koronavírusu, dôležitejšie je Nemecko
Facebook predtým podnikol už aj iné opatrenia proti šíreniu hoaxov a dezinformácií o víruse, napríklad odstraňoval klamlivé tvrdenia a konšpiračné teórie a presmerovával používateľov na stránky WHO alebo ich miestnych zdravotníckych úradov, aby si mohli vyhľadať najnovšie informácie.
Celosvetovo sa novým koronavírusom, ktorý spôsobuje respiračné ochorenie COVID-19, nakazilo už vyše 94-tisíc ľudí a podľahlo mu vyše 3 200 osôb. Ochorenie, ktoré sa prvý raz objavilo vlani v decembri v čínskom meste Wu-chan, sa rozšírilo už do 80 krajín sveta.