BRATISLAVA 21. júla (WBN/PR) – Rakúsky ekonóm Nenad Pacek a jeho kolega Peter Helešic radia firmám ako byť úspešnými na zahraničných trhoch a ako si ich aj cielene vybrať. S najlepšími referenciami podnikateľského prostredia, z pôsobenia ich spoločnosti aj na rakúskom trhu odovzdávajú svoje skúsenosti aj slovenským podnikateľom. Klub IBSG, alebo v preklade Klub medzinárodného obchodného poradenstva založili v marci. Majú za sebou prvý interaktívny workshop a júnový „business breakfast“. Ďalšie dve klubové interaktívne stretnutia pre členov IBSG budú v septembri a začiatkom decembra 2011.
Posledný marcový deň sa v Bratislave konal prvý otvárací workshop pre exportérov. V názve: „ako si vybrať rastúce trhy“ boli nielen praktické odporúčania Nenada Paceka, ale i praktické príbehy úspešných zástupcov podnikateľského prostredia, ako i zástupcov štátu a tretieho sektora. Pacek a Helešic sále s medzinárodným obsadením zároveň predstavili nový produkt – International Business Service Group – IBSG (Medzinárodné obchodné poradenstvo).
IBSG viac ako pomoc
Klubový spôsob konzultácii je založený na interaktivite, poskytuje priestor pre vzájomnú výmenu informácií a skúseností medzi podnikateľmi. Počas júnových biznis raňajok sa členovia a záujemcovia o členstvo v IBSG za štyri hodiny dozvedeli o nových možnostiach trhov v Rusku, Juhovýchodnej Európe, Turecku a Poľsku priamo špecifikovaných na ich podnikateľské prostredie. V neposlednom rade sa Pacekove rady sústredili na dôkladné pochopenie a implementáciu osvedčených obchodných postupov nevyhnutných pre úspech v medzinárodnom obchode, resp. exporte. Potrebné rady pri vyhľadávaní a spolupráci s distribútormi ocenili zástupcovia spoločností ako De Lux, Rajo, DHL, ale i medzinárodnej právnickej kancelárie či podnikatelia z Rakúska.
Podľa Samuela Krošláka z rodinnej firmy Krošlák s.r.o. z Nitrianskej Blatnice hovorí, že: „získané informácie pomáhajú získať prehľad o okolitých trhoch, čo môže pomôcť pri rozhodovaní ktorým smerom sa v blízkej budúcnosti uberať. Teoretické informácie sú podané zrozumiteľne a na jednom mieste.“ Radek Kastner, obchodný riaditeľ DHL Freight SK, zase ocenil brainstormingový systém medzi účastníkmi fóra: “ V uvoľnenej atmosfére rozhovorov bolo veľmi príjemné diskutovať o spoločných, ale i o odlišných problémoch a oblastiach záujmu. To mi zároveň umožnilo získať a následne rozvíjať obchodné, ale tak i spoločenské kontakty s niektorými z účastníkov. Táto forma stretávania sa mi javí naozaj prínosnou a verím, že v dlhodobom horizonte sa to iba potvrdí.”
Hlavným partnerom júnového eventu IBSG bola spoločnosť KPMG Slovensko spol. s r.o., partnerom pre komunikáciu tradične GLOBAL TRADE SLOVAKIA s.r.o.. Mediálnym partnerom sa aj tentokrát stal portál Euractiv.sk
Ďalšie interaktívne stretnutie plánuje helecom, s.r.o. na 30. september 2011 a záverečné stretnutie v tomto roku na 9. decembra v bratislavskom hoteli Kempinski. Prihlášky sú k dispozícii aj v online formáte na stránke www.helecom.eu