BRATISLAVA 1. júla (WEBNOVINY) – Elektronické vzdelávanie je zaujímavým spestrením výučby na základných aj na stredných školách. Potvrdzujú to výsledky prieskumu, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia v júni tohto roka na vzorke 300 učiteľov a 300 rodičov školopovinných detí.
Ako ďalej agentúru SITA informovala PR manažérka agentúry TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková, „elektronický spôsob vyučovania, teda taký, pri ktorom sa interaktívne pracuje s učivom v digitálnej forme, je medzi učiteľmi vnímaný predovšetkým pozitívne“. Vyjadrilo sa tak 81% opýtaných. Zároveň približne rovnaké percento učiteľov (84%) má už aj osobnú skúsenosť s týmto typom výučby, pri ktorom namiesto učebníc využívajú interaktívne tabule alebo počítač.
Takmer všetci učitelia (97%) sa zhodujú s názorom, že tento spôsob vyučovania je potrebný a mal by dopĺňať klasické, bežné vyučovanie. S týmto názorom sa stotožňujú aj štyri pätiny (82%) rodičov detí navštevujúcich základné alebo stredné školy. Podobne ako učitelia aj medzi rodičmi je elektronické vzdelávanie školopovinných detí vnímané prevažne pozitívne (64%). 44% rodičov uviedlo, že ich dieťa už má skúsenosť s využívaním učiva v digitálnej forme.
Napriek tomu, že nie všetci učitelia majú v súčasnosti skúsenosti s elektronickým spôsobom výučby, poznajú tento vzdelávací systém takmer všetci (98%).
Väčšina týchto učiteľov má pocit, že digitálna výučba vyvoláva v žiakoch väčší záujem o príslušný predmet (85%) a až 88% učiteľov si myslí, že Planéta vedomostí vedie k lepšiemu porozumeniu učiva u žiakov.
Prieskum zisťoval názory rodičov a učiteľov na využívanie elektronického spôsobu vzdelávania v základných a stredných školách.