Ecomail rastie raketovou rýchlosťou. Líder českého a slovenského trhu hlási 38% rast a úspech v Poľsku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ecomail portrety 33.jpg
Foto: Ecomail

Česká e-mailová platforma Ecomail má za sebou mimoriadne úspešný rok 2024. Obrat spoločnosti medziročne vzrástol o 38 % na 157 miliónov Kč a počet platiacich zákazníkov v krajine sa zvýšil o 34 %. V Poľsku sa im vďaka úspešnej expanzii podarilo narásť o 716 %. Spoločnosť, ktorá vlani oslávila 10. výročie svojho vzniku, tiež výrazne posilnila svoj tím a na rok 2025 plánuje ďalšie inovácie.

Ecomail sa na českom e-commerce trhu pohybuje už 10 rokov. Aktuálne má za sebou veľmi úspešný finančný rok, počas ktorého dosiahol obrat 157 miliónov Kč. V porovnaní s rokom 2023, kedy bol vykázaný obrat 114 miliónov, ide o medziročný nárast približne o 38 %. Platformu v súčasnosti využíva viac ako 9 000 klientov, ktorí sú s poskytovanými službami spokojní. Len za posledný rok sa klientska základňa rozrástla o významné spoločnosti, ako sú GoOut, MAGU, 4camping a OREA Hotels.

Ruka v ruke s obchodným rastom spoločnosti Ecomail rastie aj počet zamestnancov. „Ľudia sú pre nás kľúčoví. Celkovo sme v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili kapacitu našich zamestnancov o štvrtinu. Chceme zachovať rovnakú kvalitu služieb pre našich klientov, preto najviac posilňujeme tím starostlivosti o zákazníkov,“ poznamenáva Jakub Stupka, spoluzakladateľ a COO platformy Ecomail.

Hlavnou výzvou v roku 2024 bola úspešná expanzia do Poľska, ktorá je jedným z kľúčových faktorov rastu – platforme sa v susednej krajine darí veľmi dobre a počet platiacich zákazníkov sa počíta na stovky. V roku 2024 vzrástol medziročne o 716 %. O expanziu sa aktuálne stará trojnásobne väčší tím, ktorý intenzívne pracuje na posilnení pozície značky na poľskom trhu. Spoločnosti sa podarilo integrovať s populárnymi platformami elektronického obchodu Shoper a IdoSell a usiluje sa o užšiu spoluprácu s hlavnými hráčmi v poľskom e-commerce sektore. Zástupcovia spoločnosti Ecomail zároveň posilňujú svoju prítomnosť na konferenciách v e-commerce odvetví a na veľtrhoch, vrátane formátu EXPO.

„V Poľsku sme boli úspešní najmä vďaka nášmu extrémne lokalizovanému prístupu. O našich klientov sa staráme s možno až prehnanou starostlivosťou – dostávajú od nás viac, ako očakávajú, či už ide o zákaznícku podporu alebo prácu našich obchodných manažérov. Poľský e-commerce rastie neuveriteľným tempom, preto by bola škoda nevyužiť vznikajúce príležitosti,“ vysvetľuje Štěpán Erbs, Head of Growth v Ecomailu. Zdôrazňuje, že lokalizácia je v Poľsku absolútnou nevyhnutnosťou – tlak na komunikáciu v poľštine je veľký a s angličtinou firmy neuspejú.

Jednou z komplikácií, ktorým spoločnosť Ecomail pri svojej expanzii čelí, je však súčasná vlna fúzií a akvizícií v poľskom e-commerce segmente, ktorá vedie k vytváraniu väčších celkov spájajúcich predtým samostatné spoločnosti. Príkladom je nedávne prevzatie poľskej spoločnosti Freshmail nadnárodnou spoločnosťou MailerLite.

Platforma v súčasnosti neplánuje expandovať na iné trhy. Jakub Stupka očakáva, že Poľsko si bude vyžadovať intenzívnu pozornosť minimálne počas nasledujúcich dvoch rokov. To však neznamená, že v roku 2025 nebudú žiadne novinky. „Neustále sa vyvíjame – dynamické prostredie e-commerce nás tlačí dopredu a my sa zameriavame na to, aby naši klienti mohli čo najlepšie využívať údaje o zákazníkoch, ktoré spracovávame v našej aplikácii. Neustále zlepšujeme naše automatizované kampane, pracujeme na nových integráciách nielen v oblasti e-commerce, ale aj v iných segmentoch. Okrem SMS plánujeme zaradiť aj push notifikácie, aby sme rozšírili možnosti komunikácie našich klientov,“ komentuje Jan Tlapák, CEO a spoluzakladatel Ecomailu.

V roku 2024 klienti prostredníctvom platformy poslali niekoľko miliárd e-mailov. Zo zverejnených štatistík vyplýva, že najsilnejším mesiacom bol december, čo je tak trochu výnimka – v rokoch 2022 a 2023 bol najúspešnejším mesiacom november. Potvrdzuje sa však trend, že najväčší objem odoslaných e-mailov prichádza v poslednom štvrťroku, kedy sa koná Black Friday a začína sa hlavná nákupná sezóna.

„Len na Black Friday, 29. novembra, naši klienti odoslali 23,2 milióna e-mailov, čo bol najúspešnejší deň v roku. Napríklad v segmente módy poslali o 60 % viac e-mailov ako počas bežnej prevádzky a dosiahli tiež lepšie výsledky – miera prekliku (CTR) z kampaní bola v priemere o 50 % vyššia,“ uzatvára Stupka.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ecomail