Niekedy nájdem sám seba v situácii vnútorných obáv. Viac potom riešim tieto vlastné obavy ako samotný problém. Nedávno si na takúto situáciu spomínam v spojení s mojimi náramkovými hodinkami. Pri práci som zistil, že sa im nevyhol náraz a zastali, ba zmizla aj korunka na nastavovanie. Ustarostenosť o tento dar od dôležitej osoby zamestnali moju myseľ pýtaním sa na to, kam až môže vystúpiť cena za opravu. Nebol lepší liek, ako celú vec riešiť odovzdaním hodiniek do rúk odborníkom. Po predbežnom odhade opravy na desiatky eur to nakoniec stálo len niečo cez dvanásť. Zaplatil som nie len ich ďalšiu službu pre orientáciu v čase. Budú mi tiež pripomínať, aby som v živote skôr hľadal pravdu, ako potvrdzovanie svojich obáv, ktoré nahovorím sám sebe a niekedy ešte aj iným.
Náboženská skupina saducejov rieši otázku židovských predpisov o tom, ako si mal pravoverný žid zobrať bezdetnú vdovu po svojom bratovi, aby priviedol na svet potomkov. Ježišovi predkladajú možnosť, že sa potomstvo nenarodí niekoľkým bratom po sebe, ale žena má, po smrti všetkých, byť manželkou niektorého z nich. Chcú tak zodpovedať otázku o zmŕtvychvstaní, ktoré sa za týchto okolností ukazuje ako nelogické. Riešia tak zástupný problém obáv vyplývajúcich z vlastných predstáv zmŕtvychvstalého tela. Tieto predstavy sú však vzdialené pravde, ktorú ponúka Ježiš Kristus.
K Ježišovi prišli niektorí saduceji, ktorí popierajú zmŕtvychvstanie, a pýtali sa ho: „Učiteľ, Mojžiš nám napísal, že ak niekomu zomrie brat, ktorý mal ženu, ale bol bezdetný, jeho brat si ju má vziať za manželku a splodiť svojmu bratovi potomka.
Bolo teda sedem bratov. Prvý sa oženil a zomrel bezdetný. Vzal si ju druhý, potom aj tretí a takisto všetci siedmi. Ale nezanechali deti a pomreli. Napokon zomrela aj žena. Nuž ktorému z nich bude žena manželkou pri vzkriesení? Veď ju mali siedmi za manželku.“
Ježiš im povedal: „Synovia tohoto veku sa ženia a vydávajú. Ale tí, čo sú uznaní za hodných tamtoho veku a zmŕtvychvstania, už sa neženia, ani nevydávajú. Už ani umrieť nemôžu, lebo sú ako anjeli a sú Božími synmi, pretože sú synmi vzkriesenia.
A že mŕtvi naozaj vstanú, naznačil aj Mojžiš v stati o kríku, keď nazýva ‚Pána Bohom Abraháma, Bohom Izáka a Bohom Jakuba‘. A on nie je Bohom mŕtvych, ale živých, lebo pre neho všetci žijú.“
(Lk 20,27-38)
Vo veci hodiniek, ktorých vnútorný mechanizmus nechápem, prijímam výklad a rady hodinára a môžem zvážiť cenu, ktorú odo mňa požaduje za opravu a ich ďalšiu službu. Prijatím Ježiša Krista za jediného odborníka na zmŕtvychvstanie, prijímam jeho vysvetlenie, aj ním určenú cenu. Môžem si vybrať, či mi život v jeho pravde za uvedenú cenu stojí. Vo veci života človeka po zmŕtvychvstaní ako kresťan prijímam vysvetlenie, že sa nejedná o nejaké prevtelenie tohto živočíšneho tela. Je to čas, kedy žijem novým životom, presahujúcim jeho terajšie parametre. Je to spôsob života, v ktorom nebudem riešiť zástupné otázky, ktoré sa mi sformulovali pestrou škálou mojich osobných obáv. Je to čas, kedy žijem so živým Bohom. Kým príde čas, že ma Ježišova pravda celkom zaujme, platím cenu odovzdávania všetkých svojich obáv o život do jeho odbornej starostlivosti. Pri hľadaní