Všetci súčasní používatelia aplikácie EZU, ktorá slúži na elektronický zber údajov pre účely daňovej správy, budú podľa finančnej správy po 1. decembri 2012 automaticky presunutí do existujúcich systémov elektronickej komunikácie eDane.
„Klienti EZU sa nemusia registrovať do aplikácie eDane. Táto registrácia pre všetkých používateľov EZU bude vykonaná (1.-2..12.2012) automatizovane pri migrácii používateľov,“ uviedla pre portál Podnikam.sk hovorkyňa Finančného riaditeľstva (FR) SR Gabriela Dianová.
Pri transformácii používateľov EZU do aplikácií eTax/eDane bude pre všetkých používateľov EZU vygenerované nové ID aj prístupové heslo používateľa, ktoré mu daniari pošlú e-mailom. Zároveň budú pre tohto používateľa prenesené všetky platné dohody – oprávnenia z EZU.
„Tieto činnosti budú vykonané bez ohľadu na to či tento používateľ už niekedy v minulosti mal podpísanú starú dohodu o elektronickom doručovaní a mal na základe nej pridelené staré ID,“ informovala ďalej Dianová.
Radšej používať nové ID aj heslo
Používateľ sa pritom podľa daniarov môže vrátiť k starému ID a k starej dohode, musel by však v zmysle tejto dohody podávať krycí list do 5 pracovných dní. Výhodnejšia preto má byť elektronická komunikácia prostredníctvom nového ID a nového hesla, na ktoré bude mať naviazanú dohodu prevzatú z EZU.
V zmysle dohody prevzatej z EZU už potom nemusí už podávať krycí list. Použitie nového ID môže byť potrebné aj z toho dôvodu, že pre toto ID môže mať používateľ naviazaných viac dohôd, ako mal k pôvodnému ID. „Klient môže použiť ten spôsob, ktorý je pre neho výhodnejší,“ uviedla hovorkyňa finančného riaditeľstva.
Viac o aplikácii eDane si môžete prečítať TU.