BRATISLAVA 25. júna (WebNoviny.sk) – Predseda parlamentu Andrej Danko znevažuje úspešnú spoluprácu rezortu pôdohospodárstva a obchodných reťazcov na podpore slovenských dodávateľov. Tvrdí to Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) v reakcii na Dankove vyjadrenia v nedeľnej relácii TA3 V politike.
Väčšina bodov Košickej výzvy od farmárov z východu Slovenska je splnená, uviedla Matečná
Predseda Národnej rady (NR) SR avizoval vojnu obchodným reťazcom pre nízke zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch ich predajní. Ak sa situácia podľa neho nezmení, v hre bude aj osobitný odvod pre obchodné reťazce. Financie z neho by potom mali smerovať na podporu potravinárov a poľnohospodárov.
Ministerka Matečná obchodníkov ocenila
„Pre SAMO je nepochopiteľné, že pred dvomi týždňami na konferencii ‚Chcem dodávať‘ ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná ocenila pred zástupcami slovenských dodávateľov spoluprácu s obchodnými reťazcami a poďakovala im za spoločné dvojročné úsilie a predseda NR SR Andrej Danko vyhlasuje tým istým reťazcom vojnu. Navyše spôsobom, ktorý je v rozpore s právom EÚ a je diskriminačný,“ uvádza v reakcii aliancia.
Podľa SAMO ministerka Matečná vďaka dvojročnej spolupráci na spomínanej konferencii organizovanej rezortom pôdohospodárstva len 11. júna tohto roku deklarovala významný nárast dodávok slovenských výrobkov a 166 nových slovenských dodávateľov v obchodných reťazcoch
Rokovania USA a Číny o obchode skončili, delegácie si vymenili názory na čestnosť a rovnováhu
„Ministerka zároveň ocenila pozitívny prístup členov SAMO k podpore slovenských dodávateľov, preto nerozumieme slovám predsedu SNS o selektívnom zdanení obchodníkov, kým sa „nenaučia správať“,“ povedala predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.
Nárast slovenských dodávateľov
Aliancia dodáva, že jej členovia Billa, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco rozvíjajú aj individuálne projekty na podporu slovenských dodávateľov. Dôkazom podľa nich je aj medziročný nárast slovenských dodávateľov do obchodných reťazcov o 12 %.
„Obchodné reťazce združené v SAMO predali za posledný rok potraviny vyrobené na Slovensku v hodnote viac ako 1,5 mld. eur a sú otvorené aj ďalším slovenským dodávateľom. Musia však splniť elementárne požiadavky na dodávaný tovar, a to bezpečnosť potraviny, jej konzistentnú kvalitu, požadovaný objem, dodávanie na čas a konkurencieschopnú cenu pre spotrebiteľa,“ doplnila Fašiangová.