BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) – Podnikateľov, ktorým od apríla vznikla povinnosť používať registračnú pokladnicu, môže od júna prekvapiť návšteva z finančnej správy.
Správca daní totiž ohlásil, že od šiesteho mesiaca začína akciu zameranú na kontrolu registračných pokladníc, ktorá sa sústredí práve predovšetkým na subjekty, ktorým vznikla pred dvoma mesiacmi povinnosť evidovať hotovosť v registračnej pokladnici. Okrem klasickej pokladnice môžu pritom využívať aj virtuálnu registračnú pokladnicu.
„Naši kontrolóri preveria, či si dané subjekty plnia uvedenú povinnosť,“ informuje finančná správa. Ako dodáva, zoznam služieb, ktoré musia registrovať tržby prostredníctvom klasickej alebo virtuálnej registračnej pokladnice, sa rozšíril od 1. apríla novelou zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Pokladnicu tak musia používať pri registrácii hotovosti napríklad aj zubári, taxikári, veterinári či opravári. Do týchto dní pritom eviduje finančná správa takmer 17 tisíc registrácií a cez virtuálnu registračnú pokladňu bolo doteraz vydaných vyše 320 tisíc platných pokladničných dokladov. Mobilné aplikácie si stiahlo približne 6 – tisíc užívateľov.
Virtuálna registračná pokladnica je určená pre tých podnikateľov, ktorí nevydávajú viac ako tisíc pokladničných blokov mesačne. Táto aplikácia umožňuje vytvárať a následne tlačiť pokladničné bloky, spravovať tovary a služby a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Základným predpokladom pre používanie virtuálnej registračnej pokladnice je podľa finančnej správy internetové pripojenie užívateľa.