Coca-Cola HBC (CCH) dnes oznámila záväzok dosiahnuť do roku 2040 čisté nulové emisie v celom svojom hodnotovom reťazci. Vedenie spoločnosti považuje uhlíkovú neutralitu a ochranu životného prostredia za neoddeliteľnú súčasť budúceho rastu firmy. Novými cieľmi rozšírilo svoj už skôr schválený plán zníženia emisií o ďalších 25 % do roku 2030 a v dekáde medzi rokmi 2031 a 2040 o ďalších 50 %. CCH zároveň rozšíri existujúce partnerstvá s dodávateľmi tak, aby svojimi cieľmi dokázala pokryť aj emisie pochádzajúce od tretích strán. Všade tam, kde nebude možné emisie úplne eliminovať, ich spoločnosť vyváži investíciami do iných opatrení na ochranu klímy.
„Tento záväzok je konečným cieľom cesty, na ktorú sme sa vydali pred mnohými rokmi. Snaha o dosiahnutie uhlíkovej neutrality je plne v súlade s našou filozofiou podporovať sociálno-ekonomický rozvoj našich komunít a pozitívne ovplyvňovať životné prostredie. Oboje je integrálnou súčasťou nášho budúceho rastu. Hoci ešte nemáme všetky odpovede, náš plán, výsledky a partnerský prístup nám dodávajú istotu, že to dokážeme,” uviedol Zoran Bogdanovic, CEO spoločnosti Coca-Cola HBC.
Na dosiahnutie svojho cieľa Coca-Cola HBC podnikne tieto kroky:
- Do roku 2025 investuje 250 miliónov eur do aktivít, ktoré povedú k zníženiu emisií.
- Dekarbonizuje výrobné procesy prechodom na 100 % obnoviteľnú elektrickú energiu
a nízkouhlíkové zdroje energie prostredníctvom inovácií v oblasti energetickej účinnosti - Zrýchli svoj prechod k obehovému hospodárstvu a nízkouhlíkovým riešeniam v oblasti obalov,
a to zvýšením podielu alebo úplným prechodom na rPET, zavedením bezobalových alebo opätovne
plniteľných riešení a odstránením plastov v sekundárnych obaloch. - Poskytne zákazníkom energeticky účinné a ekologické chladiace zariadenia s technológiou SmartCool.
- Zníži emisie z prírodných prísad, ktoré používa do svojich nápojov.
- Implementuje program „Zelený vozový park“, aby sa transformoval na nízkouhlíkovú alebo
bezuhlíkovú alternatívu.
Navyše, Coca-Cola HBC zaviedla ciele na znižovanie emisií CO2 ako súčasť dlhodobých odmeňovacích schém manažmentu.
Coca-Cola HBC sa zaväzuje k cieľom založeným na vedeckých poznatkoch
Coca-Cola HBC je jednou z prvých spoločností, ktoré sa zaviazali splniť ciele na základe vedeckých poznatkov. Za posledné desaťročie spoločnosť znížila svoje priame emisie o polovicu a plán znižovania emisií CO2 do roku 2030 je v súlade s globálnou ambíciou zabrániť otepľovaniu o viac než 1,5 °C oproti predpriemyselnej ére.
V marci 2021 bola spoločnosť Coca-Cola HBC ohodnotená v indexe udržateľnosti Dow Jones ako najudržateľnejšia nápojová spoločnosť, a to už po piatykrát za posledných 7 rokov. Spoločnosť sa taktiež umiestňuje na popredných priečkach v oblasti udržateľnosti v rámci rebríčkov CDP, MSCI ESG a FTSE4Good.
Cieľ uhlíkovej neutrality vítajú aj partneri
Spoločné ciele má napríklad so spoločnosťou Tetra Pak. „Vzhľadom k tomu, že spoločnosť Tetra Pak má tiež za cieľ nulové emisie a SBTi v súlade s hranicou otepľovania o 1,5 stupňa a výhľadom do roku 2030, tešíme sa na spoluprácu s Coca-Cola HBC. Našim cieľom je znížiť emisie skleníkových plynov a dosiahnuť tak ciele spoločne,” hovorí Markus Pfanner, viceprezident pre udržateľnosť zo spoločnosti Tetra Pak.
Na znižovaní uhlíkovej stopy spolupracuje Coca-Cola HBC aj s ďalšími partnermi. KathleenPitre, riaditeľka obchodu a udržateľnosti v spoločnosti Ball Corporationuviedla, že spoluprácu s Coca-Cola HBC víta. „Teší nás, že môžeme spoločne s naším zákazníkom Coca-Cola HBC spolupracovať na našich spoločných vedecky podložených cieľoch na zníženie emisií skleníkových plynov do roku 2030 a prostredníctvom dlhodobých ašpirácií dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Vďaka tomu, že budeme pracovať ako tím, sa pokúsime do roku 2030 znížiť uhlíkovú stopu v nápojových plechovkách o polovicu,” uviedla.
„Spoločnosť Crown je hrdá na to, že je dodávateľským partnerom spoločnosti Coca-Cola HBC a môže tak byť súčasťou jej záväzku k udržateľnosti. Nové ambiciózne ciele sú v súlade s našimi vlastnými iniciatívami vrátane našich vlastných cieľov Net Zero založených na vedeckých poznatkoch, takže si v tomto ohľade skvele rozumieme,“ povedal Dr. John M. Rost, viceprezident pre udržateľnosť a regulačné záležitosti zo spoločnosti Crown Holdings, Inc.
Nový záväzok podporuje aj koalícia „We Mean Business“ a Coca-Cola HBC sa pridala aj do zoznamu spoločností, ktoré podporujú iniciatívu „Race to Zero“.
Viac informácií vo videu tu.
Informačný servis