BRATISLAVA 15. februára (WebNoviny.sk) – Most-Híd chce, aby linka tiesňového volania poskytovala pomoc aj v jazykoch menšín.
“Tým, že sa tiesňové linky presunuli z okresných centier do krajských, príslušníci národnostných menšín prišli o možnosť komunikovať v núdzových situáciách vo svojom materinskom jazyku. V takýchto situáciách je ťažké povedať niečo aj v materinčine, nie ešte rozprávať iným jazykom,” povedal štátny tajomník na ministerstve kultúry a hovorca odborno-politického kabinetu strany Most-Híd pre rozvoj regiónov Konrád Rigó.
Linka tiesňového volania zaznamenala už 20 miliónov hovorov, ľudia už použili aj SMS službu
Na Slovensku funguje tiesňová linka od roku 2003, ktorá spája políciu, záchrannú službu aj hasičov. Za 15 rokov jej fungovania ju vytočili ľudia v núdzi viac ako 20-miliónkrát.
Na tiesňovú linku 112 treba volať v prípade požiaru, počas prírodnej katastrofy, či pri závažných dopravných nehodách. Voľba čísel 1-1-2 je jednoduchšia napríklad v tme alebo v miestnosti plnej dymu. Ďalšou výhodou je, že číslo 112 je číslom tiesňového volania takmer v celej Európe.