BRATISLAVA 28. novembra (WEBNOVINY) – Vlakový dopravca RegioJet, a.s., člen holdingu Student Agency, dostal zamietavé stanovisko Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) k žiadosti o vydanie licencie na prevádzku diaľkovej autobusovej linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica.
RegioJet viní kraje, že mu nechcú povoliť linku na Slovensku
Spoločnosť s týmto rozhodnutím nesúhlasí a odvolá sa proti nemu na ministerstvo dopravy. Vydanie licencie RegioJetu z príslušných krajov po opravenom stanovisku neodporučil iba Nitriansky kraj. „Rozhodne nesúhlasíme s rozhodnutím Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý nám vydal nesúhlasné stanovisko k udeleniu licencie,“ reagoval v piatok majiteľ Student Agency Radim Jančura.
Cestovné malo byť výrazne nižšie
RegioJet požiadal o licenciu ešte 27. augusta tohto roku, pričom uvedenú autobusovú linku chcel prevádzkovať bez dotácií za výrazne nižšiu cenu ako autobusové spoločnosti. „Tento postup vnímame ako nezákonný,“ uviedol Jančura s tým, že v súčasnosti pripravujú podklady na podanie odvolania na ministerstvo dopravy. RegioJet zároveň požiadal o licenciu na úrade Banskobystrického kraja a čaká na stanoviská dotknutých krajov.
RegioJet v správnom konaní upravil cestovný poriadok podľa pripomienok všetkých príslušných krajov. „Na základe týchto úprav dali samosprávne úrady kladné stanovisko,“ pripomenul Jančura. Úrad Bratislavského samosprávneho kraja požiadal o spresňujúce stanovisko iba Nitriansky kraj. „Ten následne, v rozpore so svojím pôvodným vyjadrením vydal nesúhlas,“ dodal šéf Student Agency. Jančura uviedol, že na základe tejto skutočnosti si nechali urobiť právnu analýzu, podľa ktorej Úrad Bratislavského kraja „rozhodol v rozpore so slovenskými zákonmi“.
Mali pripravené luxusné autobusy
RegioJet má pre autobusovú linku Bratislava – Banská Bystrica pripravené nové luxusné autobusy Fun & Relax značky Irizar na podvozku Volvo. Žlté klimatizované autobusy majú kapacitu 63 miest a cestujúcim majú podľa spoločnosti poskytovať nadštandardné služby.
Viceprezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský nedávno vyslovil pochybnosti o zámere RegioJetu prevádzkovať autobusovú linku. Ako povedal, je to vlakový dopravca, ktorý dostáva dotáciu na železničnej trati z Bratislavy do Komárna a teraz chce robiť konkurenciu autobusom.
„Dá sa rozprávať o tom, že je to nepriamo aj za štátne peniaze? Myslím, že sa dá o tom rozprávať, či toto je správny spôsob konkurencie, či nejde o krížové dotácie, ktoré sa Európa snaží odstraňovať,“ vyhlásil Sádovský. Avizované nízke ceny tohto dopravcu na autobusovej linke podľa neho nemusia byť dlhodobo udržateľné.