BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Bratislavská samospráva vytvorila na svojej oficiálnej internetovej stránke evidenciu zmlúv, faktúr a objednávok na tovary i služby. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Centrálny register nájdu záujemcovia na internetovej adrese www.evidencia.bratislava.sk.
Od Nového roka pristúpilo hlavné mesto k dvom dodávateľským zmluvám a dvom prenájmom pozemkov. Magistrát zároveň vystavil 15 objednávok na dodanie tovarov a služieb pre zabezpečenie samosprávnych funkcií. Na základe jedného z prvých rozhodnutí novozvoleného primátora Milana Ftáčnika musia zodpovední zamestnanci mesta zverejniť na internetovej stránke všetky evidované faktúry, zmluvy, objednávky najneskôr do 10 pracovných dní od ich podpísania, vystavenia či doručenia. Novopodpísané zmluvy medzi samosprávou a dodávateľom pritom nadobúdajú účinnosť až deň po ich oficiálnom zverejnení na internete.
V záujme zvýšenia verejnej kontroly pri nakladaní s verejnými financiami a hospodárení s mestským majetkom začala bratislavská samospráva zverejňovať všetky oficiálne dokumenty týkajúce sa týchto oblastí na svoje internetovej stránke. Okrem dokumentov, ktoré budú postupne zverejňované po ich schválení, podpísaní dotknutými stranami, v archíve budú postupne dopĺňané informácie o zmluvách a faktúrach, ktoré boli hlavným mestom uzavreté či zaplatené pred 31. decembrom 2010. Ftáčnik rozhodol, že na internete budú zverejnené aj informácie nad rámec zákona. Ide napríklad o zoznam ľudí, ktorým bol a bude pridelený obecný byt či znenia záväzných stanovísk k investičnej činnosti na území Bratislavy.