Black Friday ako zlatá baňa pre e-shopy? Väčšina internetových obchodov sa aj tento rok zapojí do zľavových akcií

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc5935.jpg
Foto: Ecomail

Napriek dlhodobému poklesu e-commerce scény, ktorej tržby klesli o 11 % už siedmy štvrťrok po sebe, zostáva Black Friday pre internetové obchody najúspešnejším a najočakávanejším obdobím. V minulom roku českí spotrebitelia počas tohto obdobia minuli približne 7 miliárd Kč. Tento rok spoločnosti veria v podobný scenár.

E-shopy sa na Black Friday intenzívne pripravujú, a to nielen z hľadiska zľavových akcií, ale aj z hľadiska svojich marketingových aktivít. Jednou z kľúčových stratégií je pre ne práca s vlastnou vybudovanou databázou pomocou e-mail marketingu. E-mailing umožňuje e-shopom cielene a personalizovane osloviť potenciálnych zákazníkov s ponukami prispôsobenými ich predchádzajúcim nákupným preferenciám a záujmom.

„Potenciál Black Friday využíva v Českej republike čoraz viac e-shopov, popularita tejto zľavovej akcie rastie a o pozornosť potenciálnych zákazníkov bojuje mnoho subjektov. Pre ne môže byť veľkou výhodou, že zatiaľ čo cena reklamy na Facebooku alebo PPC kampaní počas vrcholiacej sezóny výrazne stúpa, cena emailingu sa vôbec nemení,“ vysvetľuje Jakub Stupka, prevádzkový riaditeľ emailingovej platformy Ecomail, prostredníctvom ktorej bolo vlani na Black Friday odoslaných 15,2 milióna emailov. V porovnaní s rokom 2021 išlo o 45 % nárast. Prognózy na rok 2023 sú viac než pozitívne – spoločnosť odhaduje ďalší nárast o minimálne 10 %.

Internetový obchod so zdravou výživou, orechmi a doplnkami Grizly tiež rozosiela svoje newslettre prostredníctvom služby Ecomail. Minulý rok sa zúčastnili na Black Friday a plánujú tak urobiť aj tento rok. „Dúfame v podobné výsledky aj tento rok. E-mailing je pre nás aj na Black Friday tretím najsilnejším kanálom a rozdiely medzi prvými tromi nie sú veľmi výrazné,“ hovorí Petr Miklík, CMO spoločnosti Grizly.

Marketingová riaditeľka e-shopu MK Lôžkoviny považuje emailing nielen počas Black Friday za skvelý remarketingový nástroj, ktorý má najlepšie výsledky v pomere cena/výkon v porovnaní s ostatnými reklamnými kanálmi ako Google, Facebook alebo Seznam. „“Zatiaľ nebol rok, kedy by sme Black Friday nerobili, minulý rok sme ponúkli plnú zľavu 15 %, čo je v našom segmente veľmi výrazná  zľava. Tento rok pristupujeme k tejto udalosti trochu inak, a to prostredníctvom zľavového kódu, nie dočasne zľavnených produktov na e-shope,“ vysvetľuje aktuálnu stratégiu Barbora Pavlíčková, CMO MK Lôžkoviny.

Hoci e-commerce scéna zaznamenala v roku 2022 historicky prvý pokles obratu a ani aktuálne čísla nenaznačujú, že by sa situácia mohla zlepšiť, Black Friday je svetlou výnimkou. E-shopy po celej krajine zaznamenali počas minuloročného Black Friday rekordné tržby, ktoré v priemere vzrástli takmer o polovicu v porovnaní s rokom 2021. Tržby vtedy vzrástli o 134 % v porovnaní s priemerným denným obratom za rok. Najviac sa predávala kozmetika, hračky a elektronika.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať