BRATISLAVA 13. novembra 2017 (WBN/PR) – Na pultoch predajní BILLA v bratislavskom regióne pribudnú lokálne medy, džemy, perníky, sirupy, produkty z levandule a iné špeciálne výrobky od deviatich slovenských lokálnych dodávateľov. BILLA chce portfólio rôznorodých výrobkov rozšíriť po celom Slovensku a ponúkať čo najviac produktov od menších slovenských dodávateľov z každého regiónu. Projekt zastrešilo a podporilo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Na pultoch BILLA pribudlo 61 nových lokálnych výrobkov, ktoré sú výnimočné svojím pôvodom. Vyrábajú ich totiž lokálni slovenskí producenti a zákazníci medzi nimi nájdu med a produkty z neho, sirupy, perníky či špeciality z levandule alebo špeciálne múky, ktoré doteraz v ponuke neboli. „Vďaka projektu BILLA regionálni výrobcovia sa na naše pulty dostali nové unikátne výrobky so 100-percentne slovenským pôvodom. Budeme tak ponúkať ešte viac výrobkov od lokálnych slovenských dodávateľov ako doteraz a naším cieľom je pokryť územie celého Slovenska. Veľmi si vážime prácu ministerstva pôdohospodárstva, s ktorým projekt pripravujeme – aj vďaka nim môžeme našim zákazníkom ponúknuť výrobky, ktoré doteraz v predajniach BILLA ani iných sieťach neboli,“ vyhlásil generálny riaditeľ BILLA Slovensko Dariusz Bator. BILLA chce v rámci projektu podporiť aj výrobcov, ktorých výrobné kapacity nedokážu pokryť celé Slovensko. Dôležitou časťou projektu je ich edukácia, keďže doteraz s veľkými reťazcami nespolupracovali.
Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je podľa ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriely Matečnej prospešná pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu súčasne. „Naším dlhodobým cieľom je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože vedia priniesť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality. Vďaka tomu pomáhame v regiónoch zvyšovať zamestnanosť, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a šetríme tiež životné prostredie, keďže potraviny nemusia cestovať z druhého konca sveta,“ uviedla ministerka Gabriela Matečná.
„Tieto nové výrobky zákazníci nájdu jednoducho, budú umiestnené na vyhradenom regáli so špeciálnym dizajnom – zákazník ich tak v predajni ľahko nájde. Projekt je však výnimočný aj tým, že chceme dať šancu malým dodávateľom z celého Slovenska. Cieľom je ponúknuť regionálne produkty s najväčším pokrytím, ale vždy s unikátnou ponukou podľa regiónu,“ dodáva Dariusz Bator. Nové výrobky je zatiaľ možné nájsť v 32 predajniach v bratislavskom regióne. O týždeň bude možné zakúpiť produkty lokálnych dodávateľov už aj na Spiši a postupne pribudnú na pulty predajní po celom Slovensku. „Aktuálne spolupracujeme s šestnástimi regionálnymi dodávateľmi, ktorých výrobky sme predtým nemali v ponuke. Budeme radi, keď nás budú kontaktovať aj ďalší lokálni dodávatelia, chceme dať šancu kvalitným slovenským výrobkom v každom kraji,“ vyzýva generálny riaditeľ BILLA Slovensko.
Spoločnosť BILLA podporuje lokálnych výrobcov dlhodobo, príkladom je ponuka produktov pod značkou Slovenská farma, ktorú uviedla v roku 2013. Tento rok BILLA zákazníkom predstavila farmárov a producentov, ktorí stoja za produktami pod značkou Slovenská farma a sú garanciou 100% slovenského pôvodu. „BILLA sa snaží neustále rozširovať svoju ponuku o výrobky od slovenských lokálnych a regionálnych dodávateľov. Na našich pultoch možno nájsť napríklad ovocie a zeleninu, ale aj mäso pod značkou Slovenská farma, ktorá je zárukou, že výrobok pochádza od slovenských farmárov a pestovateľov. Naši zákazníci si ju obľúbili, nielen preto, že ide o slovenskú značku, ale že má kvalitné a poctivé výrobky,“ vysvetľuje Bator.