Menej bilbordov a viac zelene. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave chce postupne vo svojom areáli znížiť tzv. vizuálny smog. Ten spôsobujú po celom Slovensku množstvá reklamných bilbordov, ktoré zahlcujú zmysly okoloidúcich aj verejný priestor.
Avion sa vo svojej dlhodobej stratégii zameriava na trvalú udržateľnosť a ochranu životného prostredia. Minulý rok predstavil aj novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021.
„Vlani sme dokončili revitalizáciu priestoru v okolí našej budovy. Naším plánom je pokračovať v ďalšej revitalizácii v okolí Avionu. K dnešnému dňu sme odstránili všetky mediálne plochy na Galvaniho ulici, čo predstavuje jeden bigbord a desať bilbordov, a pokračujeme ďalej. Chceme tým nielen vytvoriť príjemnejšie prostredie pre našich návštevníkov a obyvateľov Bratislavy, ale aj pridať sa k skvelej iniciatíve mestskej časti Ružinov pod vedením starostu Mateja Chrena, ktoré smerujú k postupnému odstraňovaniu reklamných plôch v hlavnom meste,“ hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.
Problémom zahltenia verejného priestoru reklamnými plochami sa intenzívne zaoberá aj magistrát hlavného mesta SR, ktorý plánuje znížiť počet reklamných stavieb o dve tretiny. Aktuálne je v Bratislave vyše 2 800 reklamných plôch.
Avion za svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti získal vlani ako jedno z mála nákupných centier na Slovensku prestížny zelený certifikát BREEAM In Use. Centrum, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres, prešlo náročnou niekoľkomesačnou certifikáciou.
Informačný servis