BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) – Od začiatku roka 2011 do polovice tohto roka investovali banky do reklamy na hypotéky viac ako 42,5 mil. eur.
Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.
Vlani minuli banky na inzerovanie hypotekárnych produktov o 40 % menej prostriedkov než v roku 2011.
Vývoj v prvom polroku 2013 podľa TNS naznačuje, že banky sa opäť zamerali na podporu hypoték, keď za prvých šesť mesiacov tohto roka investovali do reklamy viac ako v celom roku 2012 a tiež viac ako v prvej polovici roka 2011.
V období od roku 2011 podporilo reklamnou kampaňou predaj hypoték deväť najväčších slovenských bánk. V tradičnom mediamixe dominuje televízia, do ktorej smeruje v priemere 85 % reklamných rozpočtov určených na propagáciu hypoték. Na print pripadá približne 9 % z celkového mediamixu. Najmenej využívané boli outdoor a rádio.
Za dva a pol roka odvysielali slovenské televízie viac ako 33 300 reklám propagujúcich hypotéky. Na obrazovkách tak zabrali 241 hodín televízneho vysielania. V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 712 inzertných strán.
Najviac prostriedkov do reklamy hypoték minuli v roku 2011 Slovenská sporiteľňa, Tatra banka a ČSOB. Poradie bánk ostalo nezmenené aj v roku 2012. Prvá polovica roka 2013 naznačuje zmeny, keď o svoj podiel na trhu zabojuje VÚB banka, Prima banka a Sberbank.
TNS Slovakia monitoruje desať celoštátnych televíznych a šesť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od deviatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).