BRATISLAVA 21. júla (WBN/PR) – Podľa nového prieskumu KPMG CEO Outlook 2015 sa generálni riaditelia vo svete stretávajú so stupňujúcim sa konkurenčným tlakom. Až 86% riaditeľov sa obáva vývoja lojality ich klientov; 74% nových firiem, ktoré vstupujú na trh; 72% si nie je istých, či udržia krok s novými technológiami a 68% robia starosti schopnosti konkurentov a obávajú sa o prevzatie svojho podnikania.
Napriek tomu vidia top manažéri budúcnosť svojej firmy v horizonte troch rokov pozitívne. Až 70% generálnych riaditeľov v Európe, 68% v Ázii a Pacifiku a 19% v USA je viac presvedčených o raste svojej firmy ako v roku 2014. Takmer dve tretiny vrcholných predstaviteľov firiem zároveň vyjadrili dôveru v globálnu ekonomiku a až 78% top manažérov očakáva, že do polovice roku 2018 budú kontinuálne najímať nových ľudí.
„Posilňovanie lojality klientov a implementácia nových technológií sú dnes úzko prepojené oblasti. Firmy, ktoré to pochopili, dnes využívajú dáta na vytvorenie 360° profilu klienta, čím podporujú ďalší predaj a cross-selling vrátane biznis partnerstiev,“ uviedol Peter Borák, Partner oddelenia Manažérskeho poradenstva, KPMG na Slovensku.
Podľa CEO Outlook 2015 pokladajú riaditelia výhľadovo za dôležité vyvíjať nové stratégie rastu, silnejšie sa zamerať na klienta, geograficky expandovať, znížiť štruktúru nákladov, zvýšiť rýchlosť dodávky na trh a podporovať inovácie. V prieskume KPMG 44% generálnych riaditeľov naznačilo, že sú len ‘čiastočne spokojní’ s ich súčasným biznis modelom firmy. Takmer tretina vedúcich manažérov sa vyjadrila, že ich firma sa v priebehu najbližších troch rokov bude musieť transformovať na výrazne iný biznis subjekt.
„Mnoho generálnych riaditeľov usilovne hľadá možnosti, ako transformovať firmu tak, aby zostala relevantná a posilnila svoju konkurenčnú pozíciu,“ povedal John Veihmeyer, Globálny predseda KPMG International.
Takmer polovica (47%) generálnych riaditeľov plánuje investovať významný kapitál najmä do expanzií mimo ich domovských krajín. Riaditelia v USA majú v hľadáčiku hlavne strednú Európu, nasledovanú Čínou a Južnou Amerikou. Naopak pre európskych manažérov je z hľadiska expanzie zaujímavé najmä USA.
Podľa takmer 1300 respondentov prieskumu KPMG vyhliadky a výkon spoločností najviac ovplyvňujú globálny hospodársky rast, tesne nasledovaný regulačným prostredím a novými prelomovými technológiami. Hlavným cieľom v priebehu nasledujúcich troch rokov je pre 94% generálnych riaditeľov v USA rast, zatiaľ čo 74% ich európskych kolegov sa zameria na prevádzkovú efektivitu.
O štúdii KPMG CEO Outlook 2015
Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1,278 generálnych riaditeľov na 10 kľúčových trhoch (Austrália, Čína, Francúzsko, Nemecko, India, Taliansko, Japonsko, Španielsko, Veľká Británia a USA), v deviatich hlavných odvetviach (automobilový priemysel, bankovníctvo, poisťovníctvo, investičný manažment, zdravotníctvo, priemyselná výroba, technológie, maloobchod/spotrebiteľské trhy a energetika). Štvrtina respondentov pochádza z firiem, ktoré dosiahli ročný obrat viac ako 10 miliárd USD a žiadna zo spoločností, ktorá sa zúčastnila prieskumu, nemala ročný obrat menej ako 500 miliónov USD. Infografiku, animované video a ďalšie doplňujúce informácie k výsledkom prieskumu nájdete na kpmg.com/CEOoutlook.