Zmija opäť útočí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
SRT Viper
Foto: SRT

BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Skratka SRT znamená Street and Racing Technology. Prekladať to hádam netreba, no dôležitejší je význam tohto označenia. Podľa slov šéfinžiniera projektu Viper, Grahama Henckela, každé auto s týmito tromi písmenkami na zadku je stavané ako na cesty, tak aj na okruhy. Znamená to, že tieto modely prechádzajú 24-hodinovými záťažovými skúškami na okruhu.

Poďme ale naspäť k novej zmiji. Dizajn by sa dal nazvať návratom ku koreňom. Samozrejme, nový Viper je moderné auto, no niektoré črty, najmä v zadnej časti auta, pripomínajú nie že predchodcu, ale úplne prvú generáciu Vipera z druhej polovice 90-tych rokov minulého storočia.

Šéfinžinier Graham Henckel hovorí o novej zmiji ako o najľahšom Viperi všetkých čias. Jeho hmotnosť sa pohybuje okolo 1,5 tony a rozložená je v pomere 49,6 : 50,4. Takéto hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť rozsiahlym použitím karbónu. Z karbónu je napríklad aj obrovská predná kapota, veko batožinového priestoru a množstvo ďalších prvkov. Pri stavbe šasi bol do veľkej miery použitý hliník a horčík, čo zabezpečilo nie len nízku hmotnosť, ale aj vysokú tuhosť karosérie.

Oproti predchodcovi bolo aj výrazne upravené riadenie novému Viperu. V jazdných vlastnostiach mu tiež veľmi pomáhajú nové pneumatiky značky Pirelli. Tím vývojárov ďalej chcel, aby bol nový Viper moderným autom. Preto má na stredovej konzole veľký displej navigácie a prístrojový panel je elektronický. Má teda peknú grafiku, ktorú je možné upravovať. Všetky podrobnosti sa dozviete v nasledujúcom videu.

Obrovský motor ostáva

Skalní prívrženci zmije môžu pokojne spávať – žiadny „downsizing“ sa nekonal a aj nový Viper má pod kapotou mamutí vidlicový desaťvalec s objemom 8,4 litra. Atmosféricky plnený hliníkový motor produkuje 477 kW (takmer 650 koní) a 813 Nm krútiaceho momentu. To všetko s dvomi ventilmi na valec a rozvodom OHV. Konštruktéri však použili kované piesty, sodíkové ventily a vačkový hriadeľ je naladený ostrejšie. Veľkými zmenami prešiel sací trakt. Výsledkom všetkých týchto zmien je nárast výkonu o 40 koní oproti predošlému motoru.

Dve verzie

SRT Viper sa bude predávať dvoch verziách. V štandardnej, o ktorej je zatiaľ reč a ešte v trochu športovejšej, ktorá bude mať označenie GTS. Tá sa vo vnútri môže pochváliť škrupinovými sedadlami značky Sabelt, no hlavným prínosom sú adaptívne tlmiče značky Bistein, ktoré fungujú v dvoch režimoch – Street a Track. Vďaka tomu prvému je nový Viper na bežných cestách komfortnejší, no a ten druhý sa používa pri výletoch na okruh, kde je kvalitný povrch, čiže tvrdý podvozok nie je prekážkou, ale výhodou.

SRT Viper SRT Viper SRT Viper SRT Viper SRT Viper

Stabilizácia so športovým duchom

Erich Heuschele, vedúci testovania a vývoja, tvrdí, že použitý stabilizačný systém je tak dobrý, že ho vôbec nie je nutné vypínať ani na okruhu. Podľa jeho slov zasahuje stabilizácia iba vtedy, ak už je zle. No a pochopiteľne aj vtedy, ak človek nejazdí plynulo, čo v konečnom dôsledku v extrémnych situáciách aj tak vedie k šmyku. Viac sa dozviete v ďalšom videu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať