BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Skratka SRT znamená Street and Racing Technology. Prekladať to hádam netreba, no dôležitejší je význam tohto označenia. Podľa slov šéfinžiniera projektu Viper, Grahama Henckela, každé auto s týmito tromi písmenkami na zadku je stavané ako na cesty, tak aj na okruhy. Znamená to, že tieto modely prechádzajú 24-hodinovými záťažovými skúškami na okruhu.
Poďme ale naspäť k novej zmiji. Dizajn by sa dal nazvať návratom ku koreňom. Samozrejme, nový Viper je moderné auto, no niektoré črty, najmä v zadnej časti auta, pripomínajú nie že predchodcu, ale úplne prvú generáciu Vipera z druhej polovice 90-tych rokov minulého storočia.
Šéfinžinier Graham Henckel hovorí o novej zmiji ako o najľahšom Viperi všetkých čias. Jeho hmotnosť sa pohybuje okolo 1,5 tony a rozložená je v pomere 49,6 : 50,4. Takéto hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť rozsiahlym použitím karbónu. Z karbónu je napríklad aj obrovská predná kapota, veko batožinového priestoru a množstvo ďalších prvkov. Pri stavbe šasi bol do veľkej miery použitý hliník a horčík, čo zabezpečilo nie len nízku hmotnosť, ale aj vysokú tuhosť karosérie.
Oproti predchodcovi bolo aj výrazne upravené riadenie novému Viperu. V jazdných vlastnostiach mu tiež veľmi pomáhajú nové pneumatiky značky Pirelli. Tím vývojárov ďalej chcel, aby bol nový Viper moderným autom. Preto má na stredovej konzole veľký displej navigácie a prístrojový panel je elektronický. Má teda peknú grafiku, ktorú je možné upravovať. Všetky podrobnosti sa dozviete v nasledujúcom videu.
Obrovský motor ostáva
Skalní prívrženci zmije môžu pokojne spávať – žiadny „downsizing“ sa nekonal a aj nový Viper má pod kapotou mamutí vidlicový desaťvalec s objemom 8,4 litra. Atmosféricky plnený hliníkový motor produkuje 477 kW (takmer 650 koní) a 813 Nm krútiaceho momentu. To všetko s dvomi ventilmi na valec a rozvodom OHV. Konštruktéri však použili kované piesty, sodíkové ventily a vačkový hriadeľ je naladený ostrejšie. Veľkými zmenami prešiel sací trakt. Výsledkom všetkých týchto zmien je nárast výkonu o 40 koní oproti predošlému motoru.
Dve verzie
SRT Viper sa bude predávať dvoch verziách. V štandardnej, o ktorej je zatiaľ reč a ešte v trochu športovejšej, ktorá bude mať označenie GTS. Tá sa vo vnútri môže pochváliť škrupinovými sedadlami značky Sabelt, no hlavným prínosom sú adaptívne tlmiče značky Bistein, ktoré fungujú v dvoch režimoch – Street a Track. Vďaka tomu prvému je nový Viper na bežných cestách komfortnejší, no a ten druhý sa používa pri výletoch na okruh, kde je kvalitný povrch, čiže tvrdý podvozok nie je prekážkou, ale výhodou.
Stabilizácia so športovým duchom
Erich Heuschele, vedúci testovania a vývoja, tvrdí, že použitý stabilizačný systém je tak dobrý, že ho vôbec nie je nutné vypínať ani na okruhu. Podľa jeho slov zasahuje stabilizácia iba vtedy, ak už je zle. No a pochopiteľne aj vtedy, ak človek nejazdí plynulo, čo v konečnom dôsledku v extrémnych situáciách aj tak vedie k šmyku. Viac sa dozviete v ďalšom videu.