BRATISLAVA 22. augusta (WBN/PR) – Pokrok a výkonnosť určujú charakter skladby farieb v automobilovom svete. Potvrdením pozitívneho výhľadu sú farby tohtoročnej trendovej kolekcie BASF „Making Headway“. „Nové technológie, nové modely, nové koncepty mobility – rysuje sa zmena hodnôt. V tomto prostredí hrá zelená, ako farba rastu a nového začiatku, dôležitú úlohu,“ vysvetľuje Mark Gutjahr, vedúci Design Europe BASF.
Tento farebný trend, ktorého začiatok rozpoznali dizajnéri BASF už v minulom roku, sa upevňuje. Po fádnej dekáde čiernej, striebornej, bielej a v poslednej dobe i hnedej farbe na cestách, sa teraz automobilizmus stáva viac farebnejším.
Zelená odkladá svoju „eko image“
Že sa práve zelená farba stane budúcnosťou automobilových farieb, nestavia na spojení s ekológiou a obrazu nedotknutej prírody. Nové tóny zelenej, ktoré sa dostanú na vozidlá v nasledujúcich troch až štyroch rokov, odkladajú svoju „eko image“. Gutjahr vysvetľuje: „Odpoveďou na otázky týkajúce sa spoločenskej zmeny hodnôt nenájdeme v romantickej vízii „návratu k prírode“, ale v inteligentných riešeniach a technológiách.“ Zelená pritom predstavuje nové hodnoty ako jednoduchosť, zodpovednosť a individualitu, ale taktiež harmóniu a rovnováhu, ktoré sa stávajú dôležitými faktormi v spoločnosti.
Globálny trend – regionálna skladba farieb
Práve v celosvetovom kontexte sa stáva otázka individuality čím ďalej tým dôležitejšou. Zelená udáva trend pre výrazné farby áut a posilňuje vývoj k väčšej diferenciácii. Na základe svojich intenzívnych výskumov tím dizajnérov BASF zistil zreteľné regionálne rozdiely. I keď je zelená téma globálne dôležitá, v Európe, Ázii – Pacifiku a Severnej Amerike je úplne rozdielna.
Dizajnérsky jazyk v Európe je charakterizovaný vecnosťou a kvalitou, ktorý vnáša do palety farieb vyvážené a silné tóny bohaté na detaily. Tmavá zelená a smaragdové tóny ukazujú kvalitné štruktúry a rozumne použité efekty. Sýte tóny zelenej sú zdokonalené vďaka zlatým odleskom. Kým Európa hľadá nové hodnoty, farebnosť v Ázii výrazne ovplyvňujú témy ako príroda, relaxácia a harmónia. Tam sa očakávajú jemné, ale mnoho prvkové bohaté farby. Vďaka nim výrazne pastelové tóny farebne vykompenzujú šeď veľkomiest. Na palete farieb zo Severnej Ameriky je jasný rozsah trendových farieb. Pre skladbu farieb je charakteristická zrozumiteľnosť a otvorenosť, pričom stále dôležitejšiu úlohu hrajú zelenožlté farby s tónmi farieb ako „citrón“.
Čas pre viac farieb
Z rozmanitosti nových tónov zelenej jasne vyplýva, že farby automobilov majú väčšie pole pôsobnosti. Nové kategórie efektov a matný lak tomu v budúcnosti ešte viac dopomôžu, pričom budú klásť aj nové požiadavky na technológie a dizajn. Gutjahr vidí v komplexnosti príležitosť: „Vďaka novým postupom a pigmentom môžeme realizovať inovácie ako nové kategórie efektov BASF „XSpark“. Zavedenie nových efektných pigmentov vedie k veľmi výraznému ligotu, ktorý pôsobí oproti doterajším efektom jasnejšie, čistejšie a intenzívnejšie. Jasný ligot (Sparkle) je obzvlášť efektný na svetle a vďaka ktorému pôsobí elegantne bez pocitu vtieravosti. „XSpark“ má veľký potenciál„,“ vysvetľuje dizajnér svoj pozitívny pohľad do budúcnosti. A dodáva: „Jednoducho je čas pre viac farieb!“
O divízii Coatings
Divízia Coatings spoločnosti BASF vyvíja, vyrába a uvádza na trh kvalitný sortiment inovatívnych automobilových lakov, lakov na opravy vozidiel a priemyslových lakov, ako aj stavebných náterových prostriedkov. V roku 2012 dosiahla táto divízia celosvetový obrat takmer 3,0 miliardy eur. BASF sa v celosvetovom rebríčku Coatings nachádza na vynikajúcom umiestnení a má silné postavenie na trhu v Európe, Severnej a Južnej Amerike, i v regióne Ázia – Pacifik. Internetová stránka divízie Coatings je www.basf-coatings.de. Časopis spoločnosti BASF Coatings Partner je k stiahnutiu na www.coatingspartner.de.