To čo sa podarilo výrobcovi spotrebnej elektroniky Xiaomi pri snahe zmeniť sa na výrobcu automobilov, to sa doteraz asi nepodarilo ešte nikomu. Oba jeho modely sú extrémne populárne. Po športovo strihnutom sedane SU7 prichádza jeho SUV alternatíva YU7. Auto pritom podáva presvedčivý výkon od prvého pohľadu na dizajn, až po posledný pohľad na techniku.
Ferrari pre mainstream
Ferrari Purosangue je mimoriadne vozidlo s dvanásťvalcom pod prednou kapotou. Je to prvé vyvýšené Ferrari a ako vraví Ferrari, je to Ferrari medzi SUV. Toto mimoriadne auto pritom stojí státisíce eur a tak je pre väčšinu populácie absolútne nedostupné.
Avšak o Xiaomi YU7 toto tvrdenie neplatí. Iste je náhodou, že sa Xiaomi na Ferrari dosť podobá a to nielen dizajnom, ale aj celkovými proporciami. No čo je dôležitejšie, s takýmto dizajnom nie je ani zďaleka také drahé. Xiaomi začína na cene pod 30-tisíc eur, čo je tak desatina z ceny Ferrari (a aj to sa tvárime, že radšej nevieme počítať).

Pravda, Ferrari je spaľovacie, YU7 je elektrické. No aj pohľad na parametre tohto auta povedia zhruba každému, že ten dvanásťvalec za to vlastne ani nestojí.
Xiaomi YU7 Standard má zadný náhon s výkonom 235 kW a krútiacim momentom 528 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,5 sekundy a vďaka 96,3 kWh LFP batérii prejde na nabitie 835 km (podľa čínskeho cyklu – ten európsky by bol o necelú stovku nižší). Ale to nie je všetko, Horste… YU7 Pro ponúkne AWD pohon a výkon 365 kW. YU7 Max z dvojice motorov vytiahne až 508 kW a 866 Nm.
Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,23 sekundy a vďaka 101,7 NCM baterke má dojazd 760 km na nabitie. Za 38 500 eur ako pre vás. Už len tá samotná batéria by mala podľa európskych cenníkov stáť viac. Keď k nám raz Xiaomi príde aj s elektromobilmi, určite to bude za viac. Doviezť to sem totiž nie je lacné…
Výrobná kapacita vybavená na rok dopredu
Xiaomi po otvorení objednávok zaznamenalo podľa webu Carnewschina po prvej hodine 289-tisíc nezáväzných a 240-tisíc pevných objednávok po 18-tich hodinách. Výroba je tak naplnená až do začiatku roka 2027. Xiaomi pritom má zatiaľ len jednu továreň v Pekingu. Druhá fáza stavby by pritom mala na začiatku leta zvýšiť celkovú kapacitu továrne na cca 300-tisíc áut ročne.

Koenigsegg Saddair’s Spear je doteraz najostrejší hyperšport značky – FOTO
Teda… kým sa nezapojí aj druhá smena a pracovníci nezačnú robiť aj druhou rukou… to potom pôjde rýchlejšie (žmurk). Reálne je však tento polovtip podložený dátami o plnení objednávok pri sedane SU7. Z neho Xiaomi dodalo viac kusov, než bola oznámená celková kapacita prvej fázy výroby…
Tento mesiac by sa mala rozbehnúť veľkosériová výroba. Záujem kupujúcich je taký veľký, že Xiaomi musí bojovať s následnými predajmi dohodnutých objednávok ľuďom, ktorí nemienia čakať a sú ochotní si za kratšiu dodaciu dobu svojho Xiaomi niečo priplatiť.
Dizajn, cena a výkon nie sú jediné argumenty
Model má na dĺžku 4999 mm. Rázvor je 3000 mm. Šírka je 1996 mm a výška 1608 mm. Auto je postavené na 800V platforme Xiaomi Modena EV. Model má aktívnu aerodynamiku, skryté elektrické kľučky a koeficient odporu vzduchu len 0,245. Najvýkonnejší model Max dosiahne maximálnu rýchlosť 253 km/h. YU7 zvláda 5,2C ultra rýchle nabíjanie, ktoré umožňuje dodať 620 km dojazdu za 15 minút (5,2x kapacita baterky za hodinu – teda vyše 0,5 MW).

Nabíjanie v spolupráci s teplotným manažmentom a úspornosťou pohonu je dosť dobré na to, aby Xiaomi zaknihovalo rekord v podobe vzdialenosti prejdenej za 24h jazdu. Tento test inšpirovaný vytrvalostnými pretekmi si Xiaomi zrealizovalo pod odborným dohľadom čínskych úradov a dosiahlo vzdialenosť 3 944 km. Test je pre elektromobily extra náročný, pretože počas 24 hodín musia nielen jazdiť, ale aj nabíjať.

Čínsky Rolls Royce pre masy Hongqi vstupuje na slovenský trh - FOTO
Auto má extrémnu úroveň technológií s pokročilými asistentami. Celé auto fičí na Nvidia Thor čipsete s gigantickým výpočtovým výkonom. Vie dokonca limitovať nevoľnosť, ktorú môžu cestujúci pociťovať.
Zároveň to nie je auto z plastu, disponuje masívnou tuhosťou i vysokým podielom vysokopevnostnej ocele v karosérii. Tú okrem ocele tvorí hliník. Stručne a skrátka toto auto ponúka také údaje, že po predstavení akcie Xiaomi vystrelili do výšky a z jej lídra Lei Juna sa stal najbohatší muž Číny.