BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) – Volvo V40 je najnovším prírastkom do rodiny tejto švédskej automobilky. Predstavené bolo iba v marci na autosalóne v Ženeve a my sme ho už stihli aj otestovať. Páčilo sa nie len nám, ale pozitívne hodnotenia motoristických novinárov po celom svete a vynikajúce výsledky v nárazových testoch organizácie Euro NCAP prispeli k tomu, že si toto nové Volvo rýchlo hľadá priaznivcov aj medzi motoristami.
Na parížsky autosalón si severské Volvo prichystalo dve nové verzie tohto zaujímavého kompaktného auta. To prvé s charakteristickým označením „R-Design“ je určené športovejším vodičom, zatiaľ čo druhé s nemenej známym označením „Cross Country“ je určené na voľný čas a na všetky zaujímavé miesta, kam vedú iba nespevnené cesty.
Volvo V40 R-Design
Verzia R-Design má za účel pritiahnuť mladšiu klientelu k značke Volvo, ale určené je pre všetkých zákazníkov, ktorí majú vášeň pre život v rýchlom tempe. Verzia R-Design sa od štandardných modelov odlišuje inak tvarovanými nárazníkmi. Iná je maska chladiča, vzadu nájdete difúzor, z ktorého vykúkajú dve koncovky výfuku a kryty spätných zrkadiel sú z matného kovu.
Auto má tvrdší a o 10 milimetrov nižší podvozok. O jeho naladenie sa staral švédsky automobilový pretekár Robert Dahlgren z tímu Volvo Polestar Black R. Paradoxne však nejde o vrcholnú verziu, ktorá bude v ponuke iba s najsilnejším motorom T5. K dispozícii sú všetky pohonné jednotky, ktoré používa aj bežné Volvo V40. R-Design je teda niečo ako športové výbava.
Vo vnútri nájdete novú generáciu športových sedadiel s nápismi „R-Design“. Tento nápis zdobí aj športový volant. Kovové pedále sú samozrejmosťou a športovú atmosféru pomáha dotvárať aj čierne čalúnenie stropu. Interaktívna palubná doska má vo všetkých troch režimoch modré podsvietenie.
Unikátnou farbou karosérie pre verziu R-Design je modrá „Rebel Blue“. K dispozícii je však ešte ďalších šesť odtieňov laku karosérie.
Volvo V40 Cross Country
Volvo sa s modelom V40 vracia ku klasickému označeniu „Cross Country, ktoré prvýkrát použilo už v roku 1997 pri legendárnom modeli V70 Cross Country. Ako už aj názov napovedá, táto verzia Volva V40 je určená na nespevnené cesty. Jasne to dávajú najavo čierno-strieborné plasty po celom obvode karosérie. Súčasťou sériového vybavenia sú aj strešné nosiče.
V kontraste s modelom R-Design má verzia Cross Country o 40 mm vyšší podvozok v porovnaní so štandardnými modelmi. Pohon všetkých štyroch kolies však nie je samozrejmosťou. Bude ho mať iba najsilnejšia benzínová verzia T5, ktorú bude poháňať 2,5-litrový turbodúchadlom prepĺňaný päťvalec. Motor produkuje veľmi slušných 187 kW (254 k) a 400 Nm. V spolupráci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou rozbehne Volvo V40 Cross Country na stovku za 6,1 sekundy a v kombinovanej prevádzke mu postačí 7,8 litra benzínu na 100 km. Pre tých menej náročných však budú k dispozícii aj ostatné motorizácie počnúc vznetovou verziou D2 so spotrebou iba 3,8 litra nafty na 100 km.
Volvo V40 Cross Country začnú v belgickom Gente vyrábať už koncom tohto roka. Ročná produkcia by mala dosahovať iba 17 000 kusov, pričom do Európy sa dostane zhruba polovica.
https://youtube.com/watch?v=lW7P6LhIJTM