Najpredávanejšou značkou nových osobných automobilov bola v prvom polroku tohto roka v Európskej únii značka Volkswagen. Za prvých šesť mesiacov sa jej v štátoch únie predalo 597,8 tisíc kusov. V medziročnom porovnaní ide o viac ako pätinový nárast.
Toyota porástla o takmer 10 percent
Vyplýva z údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA). Druhé miesto obsadila značka Toyota s predajom 349,3 tisíc kusov.
Predaje elektromobilov na Slovensku stúpli o 64 percent. Ktorým značkám sa darilo najviac?
V rovnakom období minulého roka to pritom bolo necelých 318,3 tisíc áut, značka tak rástla o takmer 10 %.
Mercedes a BMW odpojili ruských dílerov od softvéru, postihnuté sú aj iné značky áut
Tretia priečka patrí značke Renault. Pre jej kúpu sa od januára do konca júna aktuálneho roka rozhodlo 329,5 tisíc obyvateľov únie. Medziročne to predstavuje nárast o necelých 20 %.
Registrácie sa medziročne zvýšili o 18 percent
Tristotisícový polročný predaj ešte prekročila značka Peugeot. V celej Európskej únii sa za prvý polrok predalo 5,4 milióna nových osobných áut. Registrácie sa medziročne zvýšili o 18 %.
Zlepšenie podľa asociácie naznačuje, že európsky automobilový priemysel sa zotavuje z prerušení dodávok spôsobených pandémiou.
Kumulatívne objemy sú však v porovnaní s rokom 2019 stále nižšie o 21 %. Väčšina trhov regiónu v prvých šiestich mesiacoch tohto roka vzrástla výrazne, z najväčších dominuje Španielsko.