BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) – Volkswagen Golf blue-e-motion má pod prednou kapotou umiestnený 80 kg vážiaci elektromotor, ktorý je schopný vyprodukovať 85 kW (115 k) a 270 Nm. Na stovku zrýchli za 11,8 sekundy a dosahuje rýchlosť 135 km/h. Ide však o maximálne parametre, ktorými auto disponuje v režime „Comfort +“. K dispozícii sú ešte ďalšie dva jazdné režimy. V režime „Range +“ je auto nastavené na maximalizáciu dojazdu. Podáva výkon iba 50 kW (69 k) a dokáže sa rozbehnúť iba na rýchlosť 105 km/h. V základnom režime „Normal“ disponuje elektromotor výkonom 65 kW (88 k) a auto dokáže rozbehnúť na rýchlosť 115 km/h.
Lítium-iónové batérie s kapacitou 26,5 kWh sú umiestnené v podlahe batožinového priestoru, pod zadnými sedadlami a v stredovom tuneli. Ich hmotnosť predstavuje 315 kg. Napriek ľahkému elektromotoru je tak výsledná hmotnosť Golfu blue-e-motion o 205 kg vyššia, ako hmotnosť Golfu TDI BlueMotion s dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Volkswagen Golf blue-e-motion využíva „inteligentnú“ rekuperáciu energie pri brzdení. Vodič si môže nastaviť jeden z troch režimov brzdenia (D-D3). Zatiaľ čo v režime „D“ po ubratí plynu auto iba „plachtí“ s čo najnižším odporom, v režime „D3“ intenzívne brzdí a týmto spôsobom dobíja batérie.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Batérie sa dajú dobíjať aj z elektrickej siete prostredníctvom konektora, ktorý je umiestnený na klasickej pozícii – veko palivovej nádrže, ale aj na pomerne netradičnom mieste – za logom výrobcu v prednej časti auta. Na jedno nabitie prejde Golf blue-e-motion 150 km. Na zvýšení dojazdu sa však ešte pracuje a keď sa auto dostane do výroby (2013-2014), tak bude toto číslo možno aj pôsobivejšie.